A vancouveri központú AR-cég most a legnagyobb dél-koreai konferenciahelyszínnel szövetkezett.

Kényszerhelyzet van, így most lehet esély arra, hogy az üzleti turizmus (MICE – Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) a virtuális térbe költözzön. Egy kanadai cég, a NexTech AR Solutions holografikus megjelenítés és a kiterjesztett valóság (AR – Augmented Reality) segítségével átfogó virtuális platformot kínáljon üzleti találkozókhoz, kiállításokhoz, konferenciákhoz. Ehhez olyan partnereket talált többek között, mint a legnagyobb dél-koreai konferenciaközpont, a szöuli Coex.

A kanadai cég úgy látja, a távol-keleti régióban sokkal nyitottabbak az általa kínált új formákra, mint Európában vagy Észak-Amerikában. Eddig főleg Ázsiában sikerült partnerséget kiépíteniük rendezvényszervezőkkel. Dél-Korea mellett Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Szingapúrban és Kínában is komoly érdeklődés van a technológiájuk iránt.

A Shopify-ról jött az ötlet

A kanadai cég rendszere a konferenciától a szakmai kiállításokon át az oktatásig számos területen használható. Egyaránt támogatja a tisztán virtuális és a hibrid (fizikai és virtuális térben elérhető) rendezvényeket. Utóbbinál alkalmazzák például a holografikus megjelenítést: egy kiállítási standnál a látogató egy QR-kód beolvasásával tud kapcsolódni a rendszerhez, és nem a kiállító cég munkatársával, hanem annak holografikus képével találkozik, aki az AR-rel teszi "kézzel foghatóvá" a kiállított terméket.

Teljesen virtuális szakkiállításokat is lehet szervezni. A látogató lényegében bárhonnan részt vehet egy kiállításon, a kiállítási darabokat a saját eszközén tekintheti meg. Sőt azokat az AR segítségével mindjárt elhelyezheti a tervezett helyükön. Az üzleti megbeszéléseket, értekezleteket olyan funkciók is segítik, mint például az automatikus fordítás feliratozással (jelenleg 64 nyelvet támogat a platform).

A kanadai cég rendszerének egyébként nem csak pandémiás körülmények között van létjogosultsága. Hagyományos fizikai rendezvényeken is egészen más élményt adhat, ha az érdeklődő az AR segítségével alaposabban szemügyre veheti a kiállítási tárgyat. (A lenti videó bemutatja, hogyan is kellene elképzelni egy AR-re és holografikus megjelenítésre épülő kiállítást.)

A NexTech eredetileg az e-kereskedelemhez fejlesztett AR-platformot. Többek között a Shopify-nak készítettek olyan rendszert, amivel az érdeklődök elhelyezhették az adott termékeket a saját szobájukban. Ezt az elképzelést fejlesztették tovább üzleti kiállításokra. És úgy tűnik, van is rá kereslet, a cég megrendelésállománya idén megháromszorozódott.

Válaszút előtt áll a szektor

A MICE-szektor 2019-ig töretlenül fejlődött: két éve közel 920 millió dollár bevételt termelt globálisan az ágazat, és azt jósolták, hogy 2025-re közelíthet az 1,8 milliárd dollárhoz. Ez nem nagy összeg, ám közvetlenül befolyásol más ágazatokat, a személyszállítást, a szállodaipart és a vendéglátást, nem beszélve a szellemi értékek transzferéről. Nagyon sok ország (köztük hazánk) ezért komoly összegeket fektetett a turizmusnak ebbe a speciális ágazatába. Magyarországon például tavaly márciusban szervezték újjá a szektor szereplőit összefogó Magyar Kongresszusi Irodát. Ekkor jött létre a Budapest Convention Bureau, amely az üzleti turizmus fellendítését szolgáló promóciós, szervezési és értékesítési feladatokat látja el.
 


A pandémia azonban mindent megváltoztatott. A kongresszusszervezők nemzetközi szervezete, az ICCA (International Congress and Convention Association) szerint az iparágnak tartósan be kell rendezkednie a COVID-kompatibilis üzemmódra. 2019-ben az üzleti konferenciák mind darabszámban, mint bevételben csúcsokat döntöttek, de a szektor ezt nem fog egyhamar ismét elérni, ezért a technológia eszközeivel új formákat kell keresni a rendezvényeknek.

A piackutatók egyelőre megosztottak a kilátásokkal kapcsolatban. Egyesek azt jósolják, hogy a piac soha nem tér vissza a pandémia előtti szintre, ami kihat minden érintett szektorra, például a légitársaságok bevételeire, a szállodaiparra vagy a vendéglátásra. (Az amerikai IdeaWorksCompany például azzal számol, hogy a légitársaságok végleg elveszítik az üzleti utazóik 36 százalékát.) Mások szerint viszont van jövője az üzleti konferenciáknak és kiállításoknak egyszerűen azért, mert a vállalatok elemi érdeke, hogy személyesen találkozhassanak partnereikkel, illetve fizikailag is megmutathassák termékeiket.

Piaci hírek

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.