A vancouveri központú AR-cég most a legnagyobb dél-koreai konferenciahelyszínnel szövetkezett.

Kényszerhelyzet van, így most lehet esély arra, hogy az üzleti turizmus (MICE – Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) a virtuális térbe költözzön. Egy kanadai cég, a NexTech AR Solutions holografikus megjelenítés és a kiterjesztett valóság (AR – Augmented Reality) segítségével átfogó virtuális platformot kínáljon üzleti találkozókhoz, kiállításokhoz, konferenciákhoz. Ehhez olyan partnereket talált többek között, mint a legnagyobb dél-koreai konferenciaközpont, a szöuli Coex.

A kanadai cég úgy látja, a távol-keleti régióban sokkal nyitottabbak az általa kínált új formákra, mint Európában vagy Észak-Amerikában. Eddig főleg Ázsiában sikerült partnerséget kiépíteniük rendezvényszervezőkkel. Dél-Korea mellett Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Szingapúrban és Kínában is komoly érdeklődés van a technológiájuk iránt.

A Shopify-ról jött az ötlet

A kanadai cég rendszere a konferenciától a szakmai kiállításokon át az oktatásig számos területen használható. Egyaránt támogatja a tisztán virtuális és a hibrid (fizikai és virtuális térben elérhető) rendezvényeket. Utóbbinál alkalmazzák például a holografikus megjelenítést: egy kiállítási standnál a látogató egy QR-kód beolvasásával tud kapcsolódni a rendszerhez, és nem a kiállító cég munkatársával, hanem annak holografikus képével találkozik, aki az AR-rel teszi "kézzel foghatóvá" a kiállított terméket.

Teljesen virtuális szakkiállításokat is lehet szervezni. A látogató lényegében bárhonnan részt vehet egy kiállításon, a kiállítási darabokat a saját eszközén tekintheti meg. Sőt azokat az AR segítségével mindjárt elhelyezheti a tervezett helyükön. Az üzleti megbeszéléseket, értekezleteket olyan funkciók is segítik, mint például az automatikus fordítás feliratozással (jelenleg 64 nyelvet támogat a platform).

A kanadai cég rendszerének egyébként nem csak pandémiás körülmények között van létjogosultsága. Hagyományos fizikai rendezvényeken is egészen más élményt adhat, ha az érdeklődő az AR segítségével alaposabban szemügyre veheti a kiállítási tárgyat. (A lenti videó bemutatja, hogyan is kellene elképzelni egy AR-re és holografikus megjelenítésre épülő kiállítást.)

A NexTech eredetileg az e-kereskedelemhez fejlesztett AR-platformot. Többek között a Shopify-nak készítettek olyan rendszert, amivel az érdeklődök elhelyezhették az adott termékeket a saját szobájukban. Ezt az elképzelést fejlesztették tovább üzleti kiállításokra. És úgy tűnik, van is rá kereslet, a cég megrendelésállománya idén megháromszorozódott.

Válaszút előtt áll a szektor

A MICE-szektor 2019-ig töretlenül fejlődött: két éve közel 920 millió dollár bevételt termelt globálisan az ágazat, és azt jósolták, hogy 2025-re közelíthet az 1,8 milliárd dollárhoz. Ez nem nagy összeg, ám közvetlenül befolyásol más ágazatokat, a személyszállítást, a szállodaipart és a vendéglátást, nem beszélve a szellemi értékek transzferéről. Nagyon sok ország (köztük hazánk) ezért komoly összegeket fektetett a turizmusnak ebbe a speciális ágazatába. Magyarországon például tavaly márciusban szervezték újjá a szektor szereplőit összefogó Magyar Kongresszusi Irodát. Ekkor jött létre a Budapest Convention Bureau, amely az üzleti turizmus fellendítését szolgáló promóciós, szervezési és értékesítési feladatokat látja el.
 


A pandémia azonban mindent megváltoztatott. A kongresszusszervezők nemzetközi szervezete, az ICCA (International Congress and Convention Association) szerint az iparágnak tartósan be kell rendezkednie a COVID-kompatibilis üzemmódra. 2019-ben az üzleti konferenciák mind darabszámban, mint bevételben csúcsokat döntöttek, de a szektor ezt nem fog egyhamar ismét elérni, ezért a technológia eszközeivel új formákat kell keresni a rendezvényeknek.

A piackutatók egyelőre megosztottak a kilátásokkal kapcsolatban. Egyesek azt jósolják, hogy a piac soha nem tér vissza a pandémia előtti szintre, ami kihat minden érintett szektorra, például a légitársaságok bevételeire, a szállodaiparra vagy a vendéglátásra. (Az amerikai IdeaWorksCompany például azzal számol, hogy a légitársaságok végleg elveszítik az üzleti utazóik 36 százalékát.) Mások szerint viszont van jövője az üzleti konferenciáknak és kiállításoknak egyszerűen azért, mert a vállalatok elemi érdeke, hogy személyesen találkozhassanak partnereikkel, illetve fizikailag is megmutathassák termékeiket.

Piaci hírek

A zsarolóprogramoktól félnek a legjobban a biztonsági vezetők

A ransomware támadások mára vezető IT-biztonsági kockázattá váltak, az idén várhatóan még tovább növekszik az incidensek száma és a célpontok köre is.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.
Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.