A 20th Century Fox kutatói a mesterséges intelligencia bevetésével igyekeznek finomra hangolni a filmek csalogató előzeteseit.

Nem elég jó mozit készíteni, azt el is kell tudni adni előre a közönségnek, hogy aztán a premier hetében elindulhasson a kasszacsörgés. Ezt a nagyon fontos marketingfázist igyekeznek tökélyre hangolni a 20th Century Foxnál azzal, hogy mélytanuló algoritmussal támogatott elemzéseket készítenek a filmekhez összevágot teaserekről.

Megmondják, kit fog szíven találni

A figyelemfelkeltő, sok dolgot sejtető, akciókban vagy éppen drámai jelenetekben dúskáló teaserek elkészítése nehéz műfaj, ám a filmesek (és leginkább a marketingesek) nagy segítséget kaphatnak a fent említett fejlesztéstől. A nemrégiben publikált tanulmány alapján a kutatóknak sikerült egy olyan szoftvert alkotni, amely nagy pontossággal előrejelzi, egy adott alkotást milyen demográfiai csoport tagjai fognak megnézni, attól függően, hogy az előzetes melyik változatával találkoznak.

A Merlin Video elnevezésű szoftver jóslásának alapját egy adatbázis adja, amely sok száz film előzetesét és a tényleges, részletes nézettségi adatokat köti össze. Ezek alapján a mesterséges intelligencia elemezte a felvételeket, és minták után kutatott. Az algoritmus olyan elemeket vett figyelembe, mint például a jeleneteknél használt színek, hogy milyen arcok bukkannak fel, látszanak-e külső tájak, milyen világos a felvétel, stb.

A Merlin Video működési modellje

 

A múlt tanulmányozása ez esetben is a jövő jobb előrejelzéséhez vezetett, hiszen a tesztek alapján a rendszer igen pontosan meg tudja mondani, hogy egy filmet kik fognak megnézni a mozikban, vagy éppen streaming szolgáltatás keretében.

Vannak azonban még fekete foltok a rendszerben, hiszen egyelőre csak képi elemzés történik, de például a jelenetek logikai összekötése (száguldó autókat mutatnak, majd később egy robbanást), vagy szövegek értelmezése nincs a tárházban. A kutatók azt ígérik, hogy ilyen irányban próbálnak majd továbblépni, hogy még pontosabb előrejelzések születhessenek.

Személyre szabott élmény

A célzott marketing régóta létező fegyver az eladni szándékozók körében, de ez az internet megjelenésével, a technológia fejlődésével egyre csak fokozódik. Merlint is elsősorban ilyen szerepkörben lehet majd talán a legnagyobb hatékonysággal bevetni. A filmforgalmazók, producerek eleve olyan előzeteseket készíttethetnek majd, amelyek az eredetileg megcélzott közönség figyelmét keltik fel. Sőt, ha ez a réteg túlságosan heterogén, akkor a digitális csatornákon különféle verziókkal lehet bombázni a potenciális nézőket, attól függően, hogy számukra melyik változat ígérkezik a legérdekesebbnek.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.