A Sonynál javában dolgoznak azon, hogy még idén elindulhasson egy a fejlesztők forrásait kibővítő program a PlayStation-ökoszisztémában - számolt be bennfentes információkra hivatkozva a Business Insider. A lap úgy tudja, hogy a japán vállalatnál már a konzol legújabb generációjának, a PS5-nek másfél évvel ezelőtti debütálása óta gondolkodnak a reklámozási lehetőségek kibővítésén.
A névtelenül nyilatkozó források szerint adtech partnerek bevonásával már zajlanak is a tesztek annak érdekében, hogy egy működőképes megoldással lehessen előrukkolni valamikor még 2022-ben. Az ötlet lényege, hogy a világjárvány idején nagy népszerűségre szert tett ingyenes játékok fejlesztőit pénzügyileg is ösztönözzék további címek készítésére.
A játékokon belül elhelyezhető hirdetések helyét a fejlesztők határozhatnák meg. Alapesetben pedig az lenne a lényeg, hogy a tartalomhoz minél jobban illeszkedő, nem zavaró módon csempésszék be a reklámokat. Például egy autóversenyes játéknál a pálya mellett a valóságban is meglévő hirdetőtáblák virtuális megfelelőivel. Az ötletek között szerepel az is, hogy bizonyos reklámok megtekintéséért a felhasználók játékon belül használható extra tartalmakat, kozmetikai elemeket kaphatnának.
Az érdeklődő hirdetőket egy külön piactéren kötné össze a Sony a fejlesztőkkel, ám a források alapján arról még nem döntött a japán nagyvállalat, hogy az itt átfolyó összegekből megtartana-e magának velemennyit jutalék formájában. Az egyik lapnak nyilatkozó informátor szerint az is elképzelhető, hogy a cég a PlayStation-játékokon végzett fogyasztói aktivitásra vonatkozó adatokért díjat számítana fel a fejlesztők és kiadók számára.
Ugyanaz, csak máshol
A téma érdekessége, hogy a konzolfronton első számú riválisnak számító Microsoft kapcsán épp egy hete bukkant fel egy teljesen hasonló sztori, szintén a Business Insider hasábjain. Eszerint Redmond ugyancsak a reklámok kiterjesztésén munkálkodik saját konzolbirodalmában.
Az Xbox gyártójának programja szinte szó szerint ugyanarról szól: lehetővé tenni a fejlesztők számára, hogy hirdetéseket adjanak el a Microsoft konzoljain ingyenesen játszható játékokban. Habár játékon belüli hirdetéssel elvétve eddig is találkozhattak már a fogyasztók, ám ezek alkalmazása meglehetősen korlátozott volt a rendszer merevsége miatt.
A Sonyhoz hasonlóan a Microsoft is rugalmas, könnyen kezelhető hirdetési platformot álmodott meg, amelynél a játékok készítőinek csak azokat a helyeket kellene definiálniuk, ahol engedélyeik a reklámok futtatását. A pletykák alapján Redmond szintén idén startolna a programmal, a hirdetési pénzekből pedig nem csippentene le egyetlen centet sem magának.
A japán vállalattal ellentétben a Microsoft hivatalosan is reagált a Business Insider megkeresésére. A szóvívő ugyanakkor meglehetősen szűkszavúan annyit közölt, hogy "folyamatosan keresik a játékosok és fejlesztők számára egyaránt hasznos lehetőségeket", ám ennél többet jelenleg nem kívánt megosztani.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak