Alig néhány nappal a Microsoft terveinek nyilvánosságra kerülését követően a rivális Sony háza tájáról is olyan információk érkeztek, miszerint lényegesen kibővítenék a játékkonzolokon keresztül futtatott reklámok körét.
Hirdetés
 

A Sonynál javában dolgoznak azon, hogy még idén elindulhasson egy a fejlesztők forrásait kibővítő program a PlayStation-ökoszisztémában - számolt be bennfentes információkra hivatkozva a Business Insider. A lap úgy tudja, hogy a japán vállalatnál már a konzol legújabb generációjának, a PS5-nek másfél évvel ezelőtti debütálása óta gondolkodnak a reklámozási lehetőségek kibővítésén.

A névtelenül nyilatkozó források szerint adtech partnerek bevonásával már zajlanak is a tesztek annak érdekében, hogy egy működőképes megoldással lehessen előrukkolni valamikor még 2022-ben. Az ötlet lényege, hogy a világjárvány idején nagy népszerűségre szert tett ingyenes játékok fejlesztőit pénzügyileg is ösztönözzék további címek készítésére.

A játékokon belül elhelyezhető hirdetések helyét a fejlesztők határozhatnák meg. Alapesetben pedig az lenne a lényeg, hogy a tartalomhoz minél jobban illeszkedő, nem zavaró módon csempésszék be a reklámokat. Például egy autóversenyes játéknál a pálya mellett a valóságban is meglévő hirdetőtáblák virtuális megfelelőivel. Az ötletek között szerepel az is, hogy bizonyos reklámok megtekintéséért a felhasználók játékon belül használható extra tartalmakat, kozmetikai elemeket kaphatnának.

Az érdeklődő hirdetőket egy külön piactéren kötné össze a Sony a fejlesztőkkel, ám a források alapján arról még nem döntött a japán nagyvállalat, hogy az itt átfolyó összegekből megtartana-e magának velemennyit jutalék formájában. Az egyik lapnak nyilatkozó informátor szerint az is elképzelhető, hogy a cég a PlayStation-játékokon végzett fogyasztói aktivitásra vonatkozó adatokért díjat számítana fel a fejlesztők és kiadók számára.

Ugyanaz, csak máshol

A téma érdekessége, hogy a konzolfronton első számú riválisnak számító Microsoft kapcsán épp egy hete bukkant fel egy teljesen hasonló sztori, szintén a Business Insider hasábjain. Eszerint Redmond ugyancsak a reklámok kiterjesztésén munkálkodik saját konzolbirodalmában.

Az Xbox gyártójának programja szinte szó szerint ugyanarról szól: lehetővé tenni a fejlesztők számára, hogy hirdetéseket adjanak el a Microsoft konzoljain ingyenesen játszható játékokban. Habár játékon belüli hirdetéssel elvétve eddig is találkozhattak már a fogyasztók, ám ezek alkalmazása meglehetősen korlátozott volt a rendszer merevsége miatt.

A Sonyhoz hasonlóan a Microsoft is rugalmas, könnyen kezelhető hirdetési platformot álmodott meg, amelynél a játékok készítőinek csak azokat a helyeket kellene definiálniuk, ahol engedélyeik a reklámok futtatását. A pletykák alapján Redmond szintén idén startolna a programmal, a hirdetési pénzekből pedig nem csippentene le egyetlen centet sem magának. 

A japán vállalattal ellentétben a Microsoft hivatalosan is reagált a Business Insider megkeresésére. A szóvívő ugyanakkor meglehetősen szűkszavúan annyit közölt, hogy "folyamatosan keresik a játékosok és fejlesztők számára egyaránt hasznos lehetőségeket", ám ennél többet jelenleg nem kívánt megosztani.

Konzumer tech

Ráborította az asztalt az önállóan vásárolgató MI-böngészőre az Amazon

A társaság azon ügyködik, hogy az MI-technológiával egyablakos vásárlási élményt csináljon az online vásárlásból, és rosszul viseli, amikor mások próbálják rászabadítani a sok szempontból problémás eszközöket.
 
Hirdetés

Mi lesz a sötétszál sorsa?

A mindent behálózó dark fiber létjogosultsága megkérdőjeleződik a vezetékmentes technológiák megállíthatatlan terjedésével?

A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.