A Marketing&Média immár 14. alkalommal készítette el a digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit tartalmazó toplistáját, amelyen a korábbi évek "hagyományaihoz" hűen sok helyen történt változás az egy évvel ezelőtti névsorhoz képest.
A lista első helyére idén Bán Zoltánt, a Net Média Zrt. (Portfolio Csoport) társtulajdonos-vezérigazgatóját választotta a zsűri. Második az ismert hazai online piactereket vezető, több idei tranzakcióban is szerepet játszó Várkonyi Balázs lett, a dobogó harmadik fokára pedig Gulyás Márton, a Partizán alapító-főszerkesztője állhatott fel.
Az elmúlt évben tapasztalható gazdasági nehézségek begyűrűztek a digitális piacra is, amelynek szereplői többek között hatékonyságjavítással, innovációkkal válaszoltak a kihívásokra – derül ki a kommunikációs szaklap elemzéséből. Emellett folytatódott a hazai e-kereskedelem konszolidációja, és magyar kézbe került két jelentős online piactér is. A gazdasági nehézségek ugyanakkor nem okoztak földindulásszerű átrendeződést: a digitális top 50-ben a személyek 28 százaléka cserélődött, ami az előző években tapasztalt aránnyal nagyjából megegyezik.
Az idei rangsorban új szereplőként tűnt fel többek között Malatinszky Péter, a TV2 Csoport digitális média-igazgatója, Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője és Maróy Krisztina, a Glamour főszerkesztője. És bár itt háromból két nő is szerepel, a hazai digitális szakmára korábban is jellemző "férfias jellegtől" annyiban nem sikerült megszabadulni, hogy a tíz legelőkelőbb helyezett közé mindössze egyetlen nő, az RTL digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, Grósz Judit tudott bekerülni.
A Marketing&Média befolyásos digitális szakembereket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, novemberi számában.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak