A SpaceX szolgáltatásának ára ugyanakkor nem a keményen dolgozó kisemberek pénztárcájára van szabva.
Hirdetés
 

Mindössze néhány nappal azt követően, hogy az illetékes amerikai szövetségi hivatal (FCC) kiadta a szükséges engedélyt, a SpaceX megkezdte hajókra szabott műholdas internetszolgáltatásának értékesítését. A Starlink Maritime a hírek szerint akár 350 Mbps letöltési sebességet is képes biztosítani a világ tengereit járó hajóknak.

Mindez azonban nem lesz olcsó az érdeklődést mutató ügyfelek számára, hiszen csak a telepítéshez szükséges hardverért 10 ezer dollárt kérnek, a havi előfizetési díj pedig 5000 dollárral könnyíti meg a netkapcsolatra vágyó jachtulajdonosok számláját. A SpaceX biztosra megy, mivel ezeket az összegeket előre kell kifizetnie az ügyfélnek. Igaz, ha éppen nincs hajózási szezon, az előfizetés szüneteltethető, de az újbóli aktiváláskor a szolgáltató az adott hónap teljes díját felszámolja.

Összehasonlításképpen a helyben telepített Starlink induló készlete szűk 600 dollárba kerül, míg a szolgáltatás havi díja 110 dollár.

Kemény körülmények között

A gyakran extrém körülményeket produkáló tengerekre természetesen speciális rendszert kell installálni a fedélzetre, hogy az összeköttetés zavartalan maradjon. Ez jelen esetben egy nagy teljesítményű terminálpárt takar, amelyek kialakításánál figyelembe vették, hogy az eszközök folyamatosan ki lesznek téve a sós vízpermet, a szélsőséges széljárás és viharos időjárás jelentette "környezeti kihívásoknak".

 

 

A Tesla mellett a SpaceX-et is irányító Elon Musk a bejelentés kapcsán a szolgáltatás költségére is kitért. Az alapító-vezérigazgató egy twitterező bejegyzésére reagálva elismerte az ár prémium jellegét, ugyanakkor azt mondta, hogy cége korábban ennél sokkal többet (havi 150 ezer dollárt) fizetett azért, hogy saját hajóik a mostaninál lényegesen gyengébb internetes kapcsolatot kaphassanak.

A szolgáltatás egyelőre nem globális, hiszen a lefedettség az USA, Európa, Brazília, Chíle, Új-Zéland és Ausztrália part menti vizeinek nagyobb részére és a Földközi-tenger teljes területére terjed ki. A SpaceX ígéretei szerint az összeköttetés további kiterjesztésére még idén, illetve 2023 folyamán is számíthatnak az ügyfelek.

Mindenhol ott lennének

A Starlink eredeti célja szerint a félreeső, rosszul ellátott közösségeket igyekszik megfelelő kapcsolatokon keresztül csatlakoztatni a világhálóra, ám a vállalat igyekszik a lehetséges telepítési kört mind jobban kitágítani. Ennek keretében már teherautókra és repülőgépekre is készültek terminálok. Musk például már tavaly júniusban világossá tette, hogy a Starlink a Boeing 737-es és Airbus A320-as típusok hatósági tanúsítványának megszerzésére koncentrál, mivel ezekkel utazik a legtöbb ember.

Közösség & HR

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.