A nagy híroldalak harmada úgy döntött, hogy nem bajlódik a GDPR-megfelelőséggel, inkább elérhetetlenné teszi magát az uniós országok felé.

A webes publikációknak és általában a honlapoknak két évük volt felkészülni az általános európai adatvédelmi rendelet (GDPR) május végi bevezetésére. A Nieman Lab munkatársai az azóta eltelt több mint két hónapban folyamatosan követték a fontosabb tengerentúli híroldalakat a GDPR-megfelelőség szempontjából, a hét elején pedig egy összeállítást is közöltek az aktuális helyzetről. Ebből egyebek mellett kiderül, hogy a listán szereplő címek közül összesen 1063 kiadvány (köztük a leglátogatottabb hírportálok harmada) elérhetetlen az Európai Unió területéről próbálkozó látogatók számra – ez esetenként annak az eredménye, hogy késésben vannak a szükséges fejlesztésekkel, mások viszont úgy döntöttek, hogy a jelenlegi felállásban lemondanak az Európából érkező forgalomról.

Valószínűleg már a magyarországi olvasók közül is sokan futottak bele azokba a képernyőkbe, amelyek a GDPR-megfelelőségre, illetve annak technikai megoldására hivatkozva az oldalak átmeneti elérhetetlenségéről tájékoztatnak, vagy egyszerűen hibaüzenetet dobnak a felhasználó IP-címének és az incidens kódjának megjelölésével. A Newsday, a Los Angeles Times, a Chicago Tribune és más lapok mellett blogok vagy online boltok is blokkolják a kéréseket a félmilliárd felhasználót számláló európai piac felől.

Ez a Nieman Lab beszámolója alapján nem csak az uniós polgároknak okozhat kellemetlenséget, de az ide érkező turistáknak, az üzleti úton lévő vagy itt élő amerikaiaknak is. (A Egyesült Államok kormányzati statisztikái alapján az előző évben 16 millió amerikai látogatott valamilyen céllal Európába.) Az optimista kritikusok szerint a GDPR a jelenlegi formájában nem működhet már sokáig, ezért a tengerentúlon korai és felesleges lenne komoly erőforrásokat allokálni a megfelelőség technikai követelményeine biztosítására.

Nem érdemes a homokba dugni a fejüket

Aki a kivárásra játszik, az egyrészt látni szeretné, hogy az európai adatvédelmi rendelet betartatása hogyan is néz majd ki a gyakorlatban, másrészt azokat a piaci folyamatokat figyeli, amelyek a felhasználók elvárásait is figyelembe véve egy új egyensúlyi helyzet kialakítására mutatnak. Bár az európai olvasókat blokkoló kiadóknak nyilván számolniuk kell a forgalom csökkenésével, a helyi hirdetőket nem feltételnül izgatja az európai hirdetés-kiszolgáló szerverek elérhetősége.

A MarTech Today riportjában megszólaló szakértő ugyanakkor felhívja rá a figyelmet, hogy a struccpolitika és az izolációs stratégia sem feltétlenül kifizetődő üzleti magatartás, főleg ha egy olyan helyzetről van szó, amelyet egyelőre az alkalmazkodási kényszer határoz meg. A GDPR-hoz hasonló szabályozás nemsokára az USA-ban is terítékre kerül, így az európai piac elengedése sem fogja visszájára fordítani a trendet. A GDPR-nek való megfelelés ebben a tekintetben a jövőre való felkészülésnek és kísérleti terepnek is felfogható az üzleti folyamatok fejlestésére vagy új bevételi csatornák feltárására, elkerülve a későbbi, sokkal jelentősebb szervezeti kockázatokat.

A Nieman Lab a Global Editors Network egyik Párizsban dolgozó amerikai munkatársát is idézi, aki úgy látja, hogy az amerikai hírportálok a saját műfajukban mindig is igazodási pontnak számítottak, így fontos lenne, hogy Európában is elérhetők maradjanak. Szerinte naiv és felelőtlen gondolkodás, ha valaki szerint az amerikai hírfolyamok relevanciája csak az ország határain belül érvényesül; ebben a tekintetben antidemokratikus dolognak tekinthető, ha nem igyekeznek a GDPR keretein belül is kiszolgálni az olvasókat, és nem tesznek lépéseket azért, hogy biztosítsák a hozzájuk hasonló európai partnerekkel való tudásmegosztást.

A kamu vásárlói véleményekre is ráuszították a mesterséges intelligenciát

Úgy tűnik, hogy a több területen is bizonyított GAN rendszerek a véleményszpemmerek kiszűrésére is kiválóan alkalmasak, ráadásul nincs is szükségük túl sok adatra, hogy megtanulják elkülöníteni a valódi és a hamis információt.
 
A kis és közepes méretű vállalatok körében gyakorlatilag megkerülhetetlen a CMS-ek használata, de számos pozitívumuk ellenére akad néhány sötét folt is a területen. Mik ezek és mit lehet ellenük tenni?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.