A vietnámi VinFast nem csak teljes egészében önálló autómárka, de 2022-től kizárólag elektromos járműveket szállítana, amelyekkel árban is alaposan alávágna a nyugati gyártóknak.

A vietnámi Vingroup egy nagyszabású vállalati összeolvadás nyomán jött létre tíz évvel ezelőtt, és ázsiai mintára mindennel foglalkozik az ingatlanfejlesztéstől vagy a mezőgazdaságtól az egészségügyön és a turizmuson és a szórakoztatóiparig vagy a kiskereskedelemig. A cégcsoport Vin-akármi elnevezésű márkái között természetesen okostelefonokat is találunk, és ott van még a 2017 óta működő VinFast járműgyártó, amely már sajét elektromos autókkal és elektromos rollerekkel is megjelent a piacon, sőt 2022-től kizárólag ilyen modelleket szállítana majd.

A társaság gyors terjeszkedésére jellemző, hogy kedden egy előzetes megállapodás aláírását jelentette be egy észak-karolinai gyártóüzem felépítéséről. Az első körben 2 milliárd dollárból megvalósuló beruházás elektromos buszok, SUV-k és akkumulátorok gyártását célozza, a vietnami konszern pedig azt is közölte, hogy hosszabb távon összesen 4 milliárd dollárt fektetne első amerikai gyárkomplexumába. Az építkezésnek még ebben az évben nekiállnak, és várhatóan 2024 júliusára fejezik be.

Mások lassítanak, ők gyorsítanak

Az üzem kezdeti kapacitása évi 150 ezer egység lenne, a lokáció jelentősége pedig az árak stabilizálásában és a termékek szállítási idejének csökkentésében nyilvánulna meg, hogy az eddigieknél elérhetőbb elektromos járművekel jelenjenek meg a régióban. A VinFast egyébként két elektromos SUV-ra is megkezdte az előrendelések felvételét, ezek szállítását az idei negyedik negyedévben kezdi majd meg; ezek ára nagyjából harmadával lesz alacsonyabb a Tesla SUV-knál, és 42 ezer példány értékesítését célozzák meg belőlük világszerte.

A kommentárok szerint a VinFast merész lépésre szánta el magát az amerikai belépővel, főleg, hogy azpnnal versenyezni akar az ottani régi autógyártókkal, az olcsó SUV-kra hajtó startupokkal és az arrafelé jellemző akkumulátorlízing-modellekkel. Mindezt olyan piaci környezetben, amelyben a Rivian vagy a Lucid már csökkentették termelési céljukat az ellátási láncok problémái miatt, és amelyben még a Tesla vezérigazgatója is "őrült nehéznek" nevezte a kifizetődő darabáron folytatott mennyiségi termelést.

A Reuters vonatkozó riportjából pedig az is kiderül, hogy a VinFast nem csak Észak-Amerikában nyomul: a társaság ezek szerint már azt is bejelentette ez év januárjában, hogy Németországban keresgél megfelelő helyet első európai gyártóüzemének.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.