A piac az elmúlt negyedévben is növekedett, de a növekedés nem egyenletes, és egyelőre a korábban hájpolt termékkategóriák sem hasítanak.

A Gartner és az IDC néhány nap különbséggel adta ki a viselhető eszközökről (wearables) szóló adatait és előrejelzéseit, amelyek ismét a piac növekedéséről és a növekedés legújabb csatornáiról szólnak. Az IDC szerint az idei harmadik negyedéves szállítások 21 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, ami 32 millió eladott terméket jelent a tavaly július és szeptember között jegyzett 26 millióhoz képest. Ezt elsősorban az ázsai és csendes-óceáni térségben (mínusz Japán) tapasztalható fellendüléssel magyarázzák, miközben az amerikai piacon enyhe visszaesést tapasztaltak, Európát pedig meg sem említik a jelentés összefoglalójában.

A Gartner az egész évet tekintve 178 milliós szállítási volument jósol, szemben az előző évi 140 millióval. A piackutató úgy látja, hogy a legjobban menő terméktípusnak az okosóra számít, ami a 2019-re prognosztizált növekedés nagy részét is adja; ezzel szemben ötéves távlatban látványosan felfutnak a fülben hordott eszközök (hearables), amelyekből az ideinél majdnem ötször többet adhatnak majd el. Ilyenek lennének a Google beszédfordításra képes Pixel Buds fülesei, a felhasználók fizikai állapotát monitorozó halláserősítők, vagy praktikusan bármelyik füldugó, amibe sikerül belepréselni a digitális asszisztensek működéséhez szükséges számítási kapacitást.
 

forrás: IDC, 2018. november


Az optimista előrejelzések elsőre két helyen is ellentmondásosak. Egyrészt olyan adatokat közölnek, amelyek alapján a növekedés egyetlen nagy gazdasági régiónak köszönhető, miközben a nyugati piacokról azt állítják, hogy már nem az új vásárlók, hanem a már aktív, régebbi eszközeiket újabbakra cserélő, felfelé váltó vásárlók határozzák meg. Másrészt a korábbi jóslatok alapján ma már a fél világnak okos ruházatban kellene járnia, aminek egyelőre nem sok jelét tapasztalhatjuk. Mint ahogy az ember-gép interakció forradalmi változásainak sem, amelyeket néhány évvel ezelőtt ugyanezek a kutatások már 2018-ra valószínűsítettek.

Az egyes gyártók rangsorát a harmadik negyedév végén a Xiaomi vezette, amely tavaly ilyenkor még a Fitbithez hasonlóan 3,6 millió darab eszközt szállított. Azonban míg a kínaiak 90 százalék fölötti éves növekedést produkáltak, addig at IDC adatai szerint a Fitbit eladásai néhány százalékkal csökkentek 2018-hoz képest. A lista második helyére az Apple jött be, a 4,2 milliós tétel bő másfélszer több az előző évinél. Ezt a Huawei és a Samsung követi a maga 2 milliót közelítő volumenével, míg a többi gyártó összesített teljesítménye ezúttal már nem érte el a teljes mennyiség felét sem, a tavalyi 52 százalék helyett az idei 32 millió eszköz 43 százalékát tette ki.
 

forrás: Gartner, 2018. november


Az ilyen összehasonlítás persze nem sokat mond, ha figyelembe vesszük az egyes termékek közti különbségeket: az okosórákat tekintve például az Apple és a Samsung életmód-termékeit ugyanabba a kategóriába sorolják, mint a többi, karóra formára hajazó egészségügyi műszert. Az előrejelzésekkel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy az évek óta töretlen optimizmus most sem hiányzik a jóslatokból, de ezeknek kívülállóként egyre nehezebb hitelt adni. Vegyük mondjuk az úgynevezett "okos ruházatot", ami hosszú ideje az elemzések slágertémája, a szállítások aktuális bővülése mégis csak araszol évről évre. A Gartner ehhez képest most is azt jelzi, hogy a 2017-es 4,12 millió, a 2018-as 5,65 millió és a 2019-re várt 6,94 millió darab eladott okos ruházati kiegészítőből 2022-re már majdnem 20 millió lesz. 

Piaci hírek

Megszavazták, mégsem lesz könnyű kirakni a TikTokot az USA-ból

Átment a szenátuson az a törvénycsomag, amellyel a kínai tulajdonú alkalmazást ellehetetleníthetik az országban. Ezt azonban nem lesz könnyű végrehajtani.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.