Itthon tízből kilencen álltak már el valamilyen online vásárlástól az utolsó pillanatban, ami az esetek többségében a bizalmatlansággal függ össze.

A‌ ‌Frontíra tanácsadó nemrég közzétett Fizetési‌ ‌Élmény‌ ‌Riportja szerint az elmúlt fél évben minden harmadik magyarországi felhasználó vásárolt legalább egyszer valamilyen online csatornán keresztül, közülük pedig 85 százalék (az ilyen területen aktív felhasználók háromnegyede) havi rendszerességgel költ a weben. A felmérés a netes szolgáltatások iránti bizalom jelének tekinti, hogy kétharmaduk online előfizetéssel is rendelkezik, nagyobb részük pedig a kártyaadatait is elmentette már valamelyik online szolgáltatónál.

A felmérés több száz ügyfél és tucatnyi kereskedő bevonásával készült a BIG‌ ‌FISH‌ ‌Payment‌ ‌Gateway‌ ‌4‌ ‌millió‌ ‌tranzakcióját‌ ‌ elemezve. Ennek alapján a koronavírus-járvány közvetlen hatásának tudható be, hogy az érintett 3,2 millió magyar közel háromnegyede minimum kéthetente vásárolt a neten az elmúlt hónapokban, miközben harmad részben úgy érzik, hogy bevételeik éppen fedezik alapszükségleteiket.

A hazai internetes vásárlók kétharmadának (nagyságrendben 2,2 millió embernek) van legalább egy online előfizetése, amelyek közül a biztosítási és videóstreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek. A bankkártyás fizetés népszerűsége mellett az online vásárlók több mint fele bízta rá kártyaadatait a fizetési szolgáltatókra, amelyek közül a Simplepay és a Paypal a legnépszerűbb, bőven megelőzve az őket követő Díjnetet és Bariont.

A jelszavaknál jobban bízunk az ujjlenyomatokban

A webshopokban azonban, ahol általában ugynúgy a kiszolgáló bank tárolja a vásárlók személyes információit, már csak az emberek 7 százaléka menti el kártyaadatait. Ebben az is benne van, hogy idehaza a kártyás fizetés lehetősége egyáltalán nem alapvető dolog az online kereskedőknél, de az is meghatározó tényező, hogy a netes vásárlások legnagyobb bizalmat igénylő része maga a fizetés, ezzel összefüggésben pedig a már első ránézésre is transzparens, megbízható rendszerek.

Ahogy a mostani felmérésben is felhívják rá a figyelmet, a termékektől csak keveseket riasztanak el mondjuk a rosszul sikerült képek, a fizetés során azonban már a legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól. A Fizetési Élmény Riport szerint tízből kilenc hazai vásárló hagyta már abba az online vásárlást olyankor, amikor a kiválasztott termék már a kosarában volt, ez pedig tízből hat esetben az ilyen irányúbizalmatlansággal föggött össze.

A kutatás megállapítja, hogy hiába az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, a magyarországi fogyasztók 57 százaléka érez frusztrációt a webes vásárlás során, ötöd részük pedig kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül. Ezt az arányt valószínűleg tovább rontja a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított uniós irányelv (PSD2), amelyhez igazodva tovább szigorodnak az ügyfélhitelesítési előírások. A felhasználói élményen viszont sokat javíthat akár a biometrikus azonosítás (például a mobilos ujjlenyomat- vagy arcfelismerés), amelynek révén a fizetéskor mindössze a vásárlók 3 százaléka érzi bizonytalannak vagy nem elég biztonságosnak a folyamatot.

Közösség & HR

Egyedi linkkel lehet pénzt küldeni a PayPalben

A személyek közötti pénzküldés olyan egyszerűvé válik, mint egy SMS elküldése, állítja a fizetési szolgáltató.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.