A hazai kereskedelem immár teljesen átvette az amerikai akciós nap, a Black Friday intézményét. Egy friss kutatás szerint a hazai kereskedők többségénél ez a kampány a legfontosabb a karácsonyi vásárlási őrületben.
Hirdetés
 

Két fekete péntek között hozta ki elemzését a GKI Digital a hazai e-kereskedelemről. Az Árukereső.hu-val közösen jegyzett kutatásból úgy tűnik, idén újabb rekordokat hozhat az ünnepi szezon.

Eddig jól alakult

A webáruházak magyarországi forgalma immár hosszú évek óta sokkal gyorsabban bővül, mint a teljes hazai kereskedelmi teljesítmény. Nem lesz ez másként idén sem, hiszen az év első kilenc hónapjában már 240 milliárd forintot hagytunk az online boltokban, ami közel 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ehhez jön hozzá a hagyományosan bivalyerős ünnepi szezon, amelynek "ékköve" az Egyesült Államokból indult akciós nap, a Black Friday lett. Itthon ezt egyébként a hazai webáruházak meglehetősen rugalmasan kezelik, hiszen egyes helyeken már múlt héten megtartották a fekete pénteket, a többség viszont marad az idei "hivatalos" dátumnál, a november 24-énél.  A felmérés keretében megkérdezett e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.

 

(a kép kattintásra nagyítható)

 

A fekete péntek pár év alatt történt felfutását jól mutatja, hogy ma már a hazai online boltosoknál elsöprő fontossággal bír. A válaszadók 62 százaléka tartja ezt a napot a legértékesebb üzleti időszaknak, miközben a dobogóra felférő másik két alkalom összességében is alig éri el ezt a szintet. A saját akciókat 38, az adventi időszakot 35 százalék tartja kulcsfontosságúnak. Hogy a Black Friday égisze alatt minél több forgalmat tudjanak lebonyolítani, egyes kereskedők meghosszabbítják az akciós napot. Van, ahol az egész hétvége fekete pénteknek számít, de akad olyan hely is, ahol egy teljes hétig élnek a különböző kedvezmények.

Karácsonyig nincs megállás

Csakúgy, mint minden évben, az év utolsó negyedéve alatt a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony, idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka realizálódik az októbertől decemberig terjedő időszak alatt. Ennek megfelelően kereskedői oldalról is nagy várakozás előzi meg az ünnepi szezont, 10-ből 9 kereskedő a tavalyihoz hasonló vagy még annál is jobb eredményekben reménykedik. 

A felmérés egyébként megvizsgálta azt is, hogy az ünnepi időszak egészében milyen akciókkal csábítják a webáruházak a potenciális vásárlókat. Természetesen a szokásosnál nagyobb árengedmény a leggyakoribb "csali", de majdnem ilyen sokszor találkozhatunk időszakosan ingyenes kiszállítással, valamint meglehetősen sokan bíznak az akciós kuponok csábító erejében is. Ezek a hagyományosnak mondható eszközök mellett egyre markánsabban vannak jelen olyan újszerű megoldások is, mint az ajánlatok személyre szabása. Idén már a kereskedők több mint harmada készít valamilyen szempont szerint a vásárló egyedi szokásaira alapozottan ajánlatot.

Piaci hírek

Kiderült, hogy a legjobb MI-ügynök is tök béna lenne távmunkásnak

Egy frissen közölt kutatásban azt próbálták értékelni, hogy a mesterséges intelligencia ágensei mennyire képesek automatizálni a gazdaságilag értékes feladatokat. Az eredmények alapján nem valami fényesen.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.