A hazai kereskedelem immár teljesen átvette az amerikai akciós nap, a Black Friday intézményét. Egy friss kutatás szerint a hazai kereskedők többségénél ez a kampány a legfontosabb a karácsonyi vásárlási őrületben.
Hirdetés
 

Két fekete péntek között hozta ki elemzését a GKI Digital a hazai e-kereskedelemről. Az Árukereső.hu-val közösen jegyzett kutatásból úgy tűnik, idén újabb rekordokat hozhat az ünnepi szezon.

Eddig jól alakult

A webáruházak magyarországi forgalma immár hosszú évek óta sokkal gyorsabban bővül, mint a teljes hazai kereskedelmi teljesítmény. Nem lesz ez másként idén sem, hiszen az év első kilenc hónapjában már 240 milliárd forintot hagytunk az online boltokban, ami közel 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ehhez jön hozzá a hagyományosan bivalyerős ünnepi szezon, amelynek "ékköve" az Egyesült Államokból indult akciós nap, a Black Friday lett. Itthon ezt egyébként a hazai webáruházak meglehetősen rugalmasan kezelik, hiszen egyes helyeken már múlt héten megtartották a fekete pénteket, a többség viszont marad az idei "hivatalos" dátumnál, a november 24-énél.  A felmérés keretében megkérdezett e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.

 

(a kép kattintásra nagyítható)

 

A fekete péntek pár év alatt történt felfutását jól mutatja, hogy ma már a hazai online boltosoknál elsöprő fontossággal bír. A válaszadók 62 százaléka tartja ezt a napot a legértékesebb üzleti időszaknak, miközben a dobogóra felférő másik két alkalom összességében is alig éri el ezt a szintet. A saját akciókat 38, az adventi időszakot 35 százalék tartja kulcsfontosságúnak. Hogy a Black Friday égisze alatt minél több forgalmat tudjanak lebonyolítani, egyes kereskedők meghosszabbítják az akciós napot. Van, ahol az egész hétvége fekete pénteknek számít, de akad olyan hely is, ahol egy teljes hétig élnek a különböző kedvezmények.

Karácsonyig nincs megállás

Csakúgy, mint minden évben, az év utolsó negyedéve alatt a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony, idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka realizálódik az októbertől decemberig terjedő időszak alatt. Ennek megfelelően kereskedői oldalról is nagy várakozás előzi meg az ünnepi szezont, 10-ből 9 kereskedő a tavalyihoz hasonló vagy még annál is jobb eredményekben reménykedik. 

A felmérés egyébként megvizsgálta azt is, hogy az ünnepi időszak egészében milyen akciókkal csábítják a webáruházak a potenciális vásárlókat. Természetesen a szokásosnál nagyobb árengedmény a leggyakoribb "csali", de majdnem ilyen sokszor találkozhatunk időszakosan ingyenes kiszállítással, valamint meglehetősen sokan bíznak az akciós kuponok csábító erejében is. Ezek a hagyományosnak mondható eszközök mellett egyre markánsabban vannak jelen olyan újszerű megoldások is, mint az ajánlatok személyre szabása. Idén már a kereskedők több mint harmada készít valamilyen szempont szerint a vásárló egyedi szokásaira alapozottan ajánlatot.

Piaci hírek

Maszkokkal vertek át arcfelismeréssel azonosító fizetési rendszereket

Egy amerikai mesterségesintelligencia-csipeket fejlesztő startup tesztelte az arcfelismerés megbízhatóságát.
 
Hirdetés

HPE Primera: garantáltan zéró adatvesztés

Felhőalapú gépi tanulási algoritmusainak köszönhetően a HPE Infosight képes a tárolók és alkalmazások közötti meghibásodások 86 százalékát előre jelezni és megakadályozni.

Hirdetés

Ez bárkinek megér havi pár száz forintot

Két ember van: aki már leejtette a mobilját, és aki le fogja ejteni. De fel lehet készülni erre – egy jó készülékbiztosítással.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.