4000 magyar bevonásával készült a Huawei megbízásából az a kutatás, amelyben azt igyekeztek feltérképezni, hogy állunk itthon a mobil alkalmazások használatával.
Demográfiai eltérések
A válaszok alapján egy hazai felhasználó átlagosan 30 appot használ, de Budapest és vidék viszonylatában megmutatkoznak különbségek. Jelesül a budapestiek többet, a vidékiek jellemzően kevesebb alkalmazást futtatnak a készülékeiken.
A nemek szerinti bontásból pedig az derült ki, hogy az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), akik az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg. Utóbbiak előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben.
Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (30%), mint a többi korosztály (40%).
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3%), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5%) valamint a zenét (17,6%) jelölték meg a legtöbben. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.
A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7% vs 7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6% vs 11,6%).
Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is. Az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).
Egy app mind felett
A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a Facebook (73,5%), a Messenger (47%) és az Instagram (38%). Ez a hármas azért is érdekes, mivel mindegyik a Facebook tulajdonában van. Összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.
A válaszadók 71 százalékának kevesebb mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a magyar felhasználóknak nincs sok alkalmazás a telefonján (átlagosan 30 a világátlag 60-hoz képest), azokkal viszont több időt töltenek, éppen ezért jobban kötődnek kedvenceikhez. A válaszok alapján a fiatalabb generáció (18–24 évesek) nagyobb valószínűséggel tölt le egy plusz alkalmazást az új funkció miatt, miközben az idősebb korosztályok inkább cserélik a meglévőt egy jobbal, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.
Választási preferenciák
Nemcsak az appoknál, hanem a telefonválasztásnál is jelentős különbségek mutatkoznak az idősebb és fiatalabb generáció, illetve a férfi és női felhasználók között. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral. 18 éves korban még a válaszadók 23 százaléka, míg 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12 százaléka választ a hardver erőssége alapján készüléket. A dizájn 18 éves korban 7 százalékot, 55 év felett pedig mindössze 3 százalékot nyom a latba vásárláskor.
Nemek szerint vizsgálva a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak a telefonvásárláskor, míg a nők inkább a dizájnra. A kamera teljesítménye azonban fontosabb a nőknek (93,5%), mint a férfiaknak (86,6%).
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak