A német Lilium Air Mobility vezérigazgatója által felvázolt tervek szerint a cég megkezdi egy évente 400 elektromos hajtású kisrepülőt előállítani képes gyártási infrastruktúra kialakítását. Ez nem csupán a közlekedés forradalmasításán dolgozó startup flottaigényét elégítené ki, mivel a legyártott gépekből más, hasonló szolgáltatást kínáló partnereknek is értékesítenének.
A cég élére augusztusban kinevezett, korábban az Airbusnál dolgozó Klaus Roewe a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a projekt megvalósítását nagyban segítené, ha állami, régiós fejlesztési forrásokat tudnának bevonni, ezért ezek elnyeréséért mindent meg fog tenni.
Amennyiben sikerül megtervezni és kiépíteni egy 400 repülőgépre vonatkozó, a teljes ellátási láncot is magában foglaló termelési rendszert, az jó alapot ad ahhoz, hogy a későbbiekben ezt egyszerűen máshol (a nagy piacok közelében) lemásolva lehessen bővülni.
A Lilium az elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) járművek egyre zsúfoltabb piacán versenyez, miközben a piacosítást a még megoldásra váró technológiai nehézségek (például az akkumulátorok területen) és gazdaságossági problémák mellett a régiónként eltérő és nem feltétlenül rugalmas szabályozói környezet is nehezíti.
A német cég a friss hírek szerint Floridában tervez egy regionális közlekedési hálózatot beindítani, de mellette a most beharangozott gyártói kapacitással kiszolgálnák olyan vállalatokat is, amelyek saját teher- vagy utasszállítást végeznének a Lilium Jetnek nevezett gépekkel.
Egyre közelebb a távlati célokhoz
A bajorországi központtal működő startup egyébként már 2019-ben sikeresen tesztelte az öt utasát akár 300 kilométeres távolságra is elszállító kisrepülő prototípusát. A cég már akkor arról beszélt, hogy fejlesztése olyan előrehaladott állapotban van, hogy simán készen áll a kereskedelmi utazások indításához elengedhetetlen hatósági hitelesítési folyamatra.
Szintén három évvel ezelőtt hangzott el, hogy a társaság 2025-re indíthatja be a légi fuvarmegosztásos szolgáltatását, amelynek keretében egy London és Manchester közötti utazást 70 dollárnak megfelelő díjért lehet majd igénybe venni. Ezzel kapcsolatban a mostani bejelentés kapcsán nem hangzottak el újabb információk, de újabb három év elteltével biztosan kiderül majd, sikerült-e beváltani a 2019-ben tett ígéreteket.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak