Az Amazon egyik szabadalma legalábbis erről árulkodik. A dolog elsőre inkább frusztráló, mint hasznos, de az eladásokra biztosan jó hatással lesz.

Az Amazon virtuális segédje, az Alexa kapcsán legutóbb azokról a fejlesztésekről írtunk, amelyektől jobb eredményeket remélnek a kiegészítő kérdések feldolgozása és általában az alkalmi beszélgetések terén – ez ugyanis olyasmi, ami sokszor állítja megoldhatatlan feladatok elé a digitális asszisztensek jelentős részét. A Google eközben a Continued Conversation nevű funkcióval jött ki a Home okos hangszórókhoz, amely érzékeli, ha a felhasználó felveszi egy beszélgetés fonalát, így nem kell minden esetben külön utasításokkal ébresztgetnie az eszközt.

A Business Insider most egy újabb irányról számolt be, ami segítene még emberibbé tenni a gépekkel való interakciót. Az Amazon múlt héten benyújtott egyik szabadalma a felhasználók testi, érzelmi és viselkedési állapotának értékeléséről szól. Mivel hangvezérlésről van szó, a technológia az olyan árulkodó hangokra vadászik, mint egy köhögés vagy a hangszínek változása, ezekből pedig következtetéseket von le az illető mentális vagy fizikai helyzetéről, és ennek megfelelő válaszokat ad, vagy akár saját felvetésekkel is szolgál.

Szuper élmény, meg egy kis extra költekezés

Ennek a leginkább kézenfekvő esete, ha az algoritmus például azonosítja, hogy a vacsora iránt érdeklődő felhasználó szipog, és magától felajánlja, hogy a kaja mellé rendel neki zsebkendőt vagy torokcukorkát is. Ennél szofisztikáltabb dolog, amikor már figyelembe veszi a demográfiai és viselkedési mintákat is, mint amilyen az életkor, a földrajzi helyzet, az akcentus, a korábbi keresések vagy a vásárlási szokások jellemzői, és ezek alapján finomítja a javaslatait. Az ilyen, valós idejű monitorozás és válaszadás nyilván az interakció új szintjét jelentené.

A digitális asszisztens felhívhatja mondjuk a felhasználó figyelmét olyan képességekre vagy szolgáltatásokra, amelyeket magától eszébe sem jutott volna igénybe venni. Ott vannak persze a még jobban célozható értékesítési ajánlatok is: bár az Alexa egyelőre nem ad lehetőséget a direkt hirdetésekre, ennek technikailag semmi akadálya sem lenne, a hirdetők pedig nyilvánvalóan imádnák, ha valakit egy jól meghatározott érzelmi-fizikai állapotban szórhatnának meg az oda illő termékekkel és akciókkal.

Más kérdés, hogy a felhasználók lenyelnék-e a legszemélyesebb információ begyűjtésének és értékelésének ennyire szélsőséges módját. A fenti módszer minden bizonnyal még természetesebbé tenné az Alexával való kommunikáció élményét, mivel az MI releváns visszakérdezésekkel és a beszélgetés oda-vissza jellegének megteremtésével javíthatná az élményt. Ennek árát azonban a már megszokott módon fizetné meg mindenki, amire lehet, hogy az utóbbi időszak botrányai és a személyes adatok védelmére irányuló figyelem közepette egyre kevesebben hajlandók.

Cloud & big data

Nemsokára többet isznak majd a kínai adatközpontok, mint Dél-Korea lakossága

A generatív mesterséges intelligencia világszerte megtolta az adatközponti fejlesztéseket, a szerverek hűtésére használt vízből azonban sehol sem lett több.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.