Nem percek, hanem konkrétan egyetlen perc kellett ahhoz, hogy a Pepper nevű japán robot első ezer példányát eladják. Pedig az ára 1600 dollár, a fenntartása pedig még többe kerül.
Hirdetés
 

Egy japán telekommunikációs cég egy évvel ezelőtt harangozta be Peppert, egy házi szórakoztatásra kitalált robotot, amely képes az emberek hangulatához és a környezetéhez igazodva saját érzelmi állapotokat mutatni. A SoftBank az elmúlt hétvégén dobta piacra az első ezer példányt, és azokat már egy percen belül az utolsó darabig elkapkodták az online vásárlók.  

Ennél még egy gyerek is olcsóbb

Történt ez annak ellenére, hogy Pepper nem kifejezetten pénztárcabarát játékszer. Maga a robot "mindössze" 1600 dollárba kerül, ami még a mostani erős dollár mellett is bőven alatta marad a félmillió forintos szintnek. A társaság szerint ez kevesebb, mint maga a gyártási költség. Ugyanakkor a mesterséges házi kedvenchez kötelező egy nagyjából 120 dolláros cloud elérést és egy 80 dollárost biztosítást is rendelni. És nem egyszeri, de még csak nem is éves díjakról beszélünk, hanem havi költségekről!

Ráadásul a 120 centiméteres robot nem fog kitakarítani, nem szedi le az asztalt vacsora után. A fő (és nagyjából egyetlen) funkciója a szórakoztatás, amit azzal ér el, hogy szenzoraival elemzi a jelenlévők arckifejezését, hanghordozását, és ennek megfelelően reagál rá. Ismerősök körében vidám, nyugodt, idegenek mellett nyitott és kíváncsi lesz. Ha lekapcsoljuk a villanyt, akkor pedig szomorúan konstatálja, hogy vége a bulinak. Az alábbi videóban egy rövid interjút készítettek Pepperrel, aki (?) egész összeszedett társalkodónak bizonyult.

Peppert első körben a SoftBank üzleteinek hangulatfelelősének szánták, de a későbbiekben a kiskereskedelmi értékesítés is zöld utat kapott. A hétvégi rohamot látva, nem döntöttek különösebben rosszul. A milliomos techőrültek mellett esetleges felhasználási terület lehet például egy gyerekeknek szánt szórakoztató központ is. A havonta nagyjából ezer példányra rúgó gyártókapacitás egy ideig még a szigetországi vevőket szolgálja ki. Az észak-amerikai és európai terjeszkedés jövőre van betervezve.

Nagyágyúk szövetsége

A SoftBank annyira komolyan gondolja a robotikában rejlő üzletet, hogy a múlt héten két komoly partnert is szerzett tervei megvalósításához. A számos világcégnek beszállító Foxcon és az e-kereskedelmi óriás Alibaba 20-20 százalékos részesedést kapnak a cég leányvállalatában, amely dedikáltan az otthoni és üzleti felhasználású robotok fejlesztésével, gyártásával és világszintű értékesítésével foglalkozik.

Piaci hírek

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.