Egy japán telekommunikációs cég egy évvel ezelőtt harangozta be Peppert, egy házi szórakoztatásra kitalált robotot, amely képes az emberek hangulatához és a környezetéhez igazodva saját érzelmi állapotokat mutatni. A SoftBank az elmúlt hétvégén dobta piacra az első ezer példányt, és azokat már egy percen belül az utolsó darabig elkapkodták az online vásárlók.
Ennél még egy gyerek is olcsóbb
Történt ez annak ellenére, hogy Pepper nem kifejezetten pénztárcabarát játékszer. Maga a robot "mindössze" 1600 dollárba kerül, ami még a mostani erős dollár mellett is bőven alatta marad a félmillió forintos szintnek. A társaság szerint ez kevesebb, mint maga a gyártási költség. Ugyanakkor a mesterséges házi kedvenchez kötelező egy nagyjából 120 dolláros cloud elérést és egy 80 dollárost biztosítást is rendelni. És nem egyszeri, de még csak nem is éves díjakról beszélünk, hanem havi költségekről!
Ráadásul a 120 centiméteres robot nem fog kitakarítani, nem szedi le az asztalt vacsora után. A fő (és nagyjából egyetlen) funkciója a szórakoztatás, amit azzal ér el, hogy szenzoraival elemzi a jelenlévők arckifejezését, hanghordozását, és ennek megfelelően reagál rá. Ismerősök körében vidám, nyugodt, idegenek mellett nyitott és kíváncsi lesz. Ha lekapcsoljuk a villanyt, akkor pedig szomorúan konstatálja, hogy vége a bulinak. Az alábbi videóban egy rövid interjút készítettek Pepperrel, aki (?) egész összeszedett társalkodónak bizonyult.
Peppert első körben a SoftBank üzleteinek hangulatfelelősének szánták, de a későbbiekben a kiskereskedelmi értékesítés is zöld utat kapott. A hétvégi rohamot látva, nem döntöttek különösebben rosszul. A milliomos techőrültek mellett esetleges felhasználási terület lehet például egy gyerekeknek szánt szórakoztató központ is. A havonta nagyjából ezer példányra rúgó gyártókapacitás egy ideig még a szigetországi vevőket szolgálja ki. Az észak-amerikai és európai terjeszkedés jövőre van betervezve.
Nagyágyúk szövetsége
A SoftBank annyira komolyan gondolja a robotikában rejlő üzletet, hogy a múlt héten két komoly partnert is szerzett tervei megvalósításához. A számos világcégnek beszállító Foxcon és az e-kereskedelmi óriás Alibaba 20-20 százalékos részesedést kapnak a cég leányvállalatában, amely dedikáltan az otthoni és üzleti felhasználású robotok fejlesztésével, gyártásával és világszintű értékesítésével foglalkozik.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak