Nem percek, hanem konkrétan egyetlen perc kellett ahhoz, hogy a Pepper nevű japán robot első ezer példányát eladják. Pedig az ára 1600 dollár, a fenntartása pedig még többe kerül.

Egy japán telekommunikációs cég egy évvel ezelőtt harangozta be Peppert, egy házi szórakoztatásra kitalált robotot, amely képes az emberek hangulatához és a környezetéhez igazodva saját érzelmi állapotokat mutatni. A SoftBank az elmúlt hétvégén dobta piacra az első ezer példányt, és azokat már egy percen belül az utolsó darabig elkapkodták az online vásárlók.  

Ennél még egy gyerek is olcsóbb

Történt ez annak ellenére, hogy Pepper nem kifejezetten pénztárcabarát játékszer. Maga a robot "mindössze" 1600 dollárba kerül, ami még a mostani erős dollár mellett is bőven alatta marad a félmillió forintos szintnek. A társaság szerint ez kevesebb, mint maga a gyártási költség. Ugyanakkor a mesterséges házi kedvenchez kötelező egy nagyjából 120 dolláros cloud elérést és egy 80 dollárost biztosítást is rendelni. És nem egyszeri, de még csak nem is éves díjakról beszélünk, hanem havi költségekről!

Ráadásul a 120 centiméteres robot nem fog kitakarítani, nem szedi le az asztalt vacsora után. A fő (és nagyjából egyetlen) funkciója a szórakoztatás, amit azzal ér el, hogy szenzoraival elemzi a jelenlévők arckifejezését, hanghordozását, és ennek megfelelően reagál rá. Ismerősök körében vidám, nyugodt, idegenek mellett nyitott és kíváncsi lesz. Ha lekapcsoljuk a villanyt, akkor pedig szomorúan konstatálja, hogy vége a bulinak. Az alábbi videóban egy rövid interjút készítettek Pepperrel, aki (?) egész összeszedett társalkodónak bizonyult.

Peppert első körben a SoftBank üzleteinek hangulatfelelősének szánták, de a későbbiekben a kiskereskedelmi értékesítés is zöld utat kapott. A hétvégi rohamot látva, nem döntöttek különösebben rosszul. A milliomos techőrültek mellett esetleges felhasználási terület lehet például egy gyerekeknek szánt szórakoztató központ is. A havonta nagyjából ezer példányra rúgó gyártókapacitás egy ideig még a szigetországi vevőket szolgálja ki. Az észak-amerikai és európai terjeszkedés jövőre van betervezve.

Nagyágyúk szövetsége

A SoftBank annyira komolyan gondolja a robotikában rejlő üzletet, hogy a múlt héten két komoly partnert is szerzett tervei megvalósításához. A számos világcégnek beszállító Foxcon és az e-kereskedelmi óriás Alibaba 20-20 százalékos részesedést kapnak a cég leányvállalatában, amely dedikáltan az otthoni és üzleti felhasználású robotok fejlesztésével, gyártásával és világszintű értékesítésével foglalkozik.

Piaci hírek

Szájkosarat raknának a britek a közösségi óriásokra

Hétfőn kemény jelentést tett az asztalra az Egyesült Királyság illetékes bizottsága. A Facebook-alapítót személyesen is felelőssé teszik amiatt, hogy az álhíreknek, a manipulációnak nincs megfelelő gátja, miközben a felhasználói adatokat nem védik megfelelően.
 
Két út közül választhatnak a magánfelhőben gondolkodó vállalatok. Vagy saját maguk alakítják ki a platformot, vagy bérelik azt egy szolgáltatótól. A nagy kérdés: hogyan lehet dönteni a két módszer között?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.