A digitális hirdetési piac elképesztő tempóval bővül, ráadásul az üzletben érdekelt cégek egyre felkészültebben védekeznek.

Négy éve fordulat állt be az online hirdetési csalások okozta károkban. 2015-ben tetőzött a különböző online hirdetési trükkök okozta károk nagysága, onnantól azonban évről évre csökkent – állítja a WhiteOps nevű biztonsági cég, amely hirdetési csalások kiszűréséhez fejleszt eszközöket.

Mindez azért nagy jelentőségű, mert ezzel párhuzamosan a digitális hirdetési piac nagyon nagy tempóban nő. Bár a különböző kutatások eltérő számokat hoznak, 2015-ben a piac nagysága 170 milliárd dollár körül volt, egy évvel később pedig már a 200 milliárdot közelítette, az idei évet pedig 325-330 milliárdosra jósolják.

Felnőtt az AdTech ipar

A biztonsági cég kutatói szerint a csalások csökkenése azt mutatja, hogy az AdTech iparág szereplői felnőttek, és egyre inkább képesek megfelelő választ adni a digitális hirdetésekkel kapcsolatos biztonsági kihívásokra. Sokat javított a helyzeten az is, hogy az iparágban a korábbinál lényegesen átláthatóbb lett például a hirdetésvásárlás. Emellett az elkövetők szempontjából nőtt a kockázat: sok hirdetéscsalásban részt vett kiberbűnöző bukott le és került bíróság elé.

Bár a tanulmány szerzői erről erre nem tértek ki, de elképzelhető, hogy a csökkenéshez az is hozzájárult, hogy ezt a piacot zömében a nagy technológiai vállalatok uralják. A Google és a Facebook együttesen a piac több mint felét lehalássza, de mögöttük szorosan ott vannak a kínai óriások, az Alibaba, a Baidu, a Tencent, sőt kezdenek felzárkózni az amerikai konkurensek, az Amazon és a Microsoft is.

Ezeknek a cégeknek elemi érdeke, hogy egyre biztonságosabbá tegyék hirdetési rendszereiket. A Google közelmúltban kiadott éves biztonsági jelentésében is kiemelt szerepet kaptak a reklámokkal trükköző alkalmazások. A Play alkalmazásáruház kínálatában felbukkanó, nem kívánt hirdetéseket a felhasználók arcába toló, vagy éppen tudtuk nélkül mesterséges kattintásokat generáló adware-eket manapság ugyanolyan veszélyforrásként azonosítják, mint a vírusokat terjesztő megoldásokat, és ezért rendre komoly tisztogatásokat hajtanak végre az appok között. (Az utóbbi idők egyik nagy adware-incidenséről itt írtunk.)

 
Statista: Global Ad Fraud Spending
Infogram

A kutatók az eddigi adatai alapján készítettek egy előrejelzést is az idei évre. Ezek szerint desktopon a display hirdetéseknek mintegy 8 százaléka (2017-ben 9 százalék), a videóknak 14 százaléka (22 százalék) tartalmaz adware-t. Mobilokon érdekes módon alacsonyabb a fertőzöttség, a display hirdetéseknél mindössze 3 százalékot, az appokban futtatott videóknál 8 százalékot jeleznek előre (a webes videóknál értelemszerűen ugyancsak 14 százalék a károkozásra alkalmas videók aránya).

Biztonság

Beszarás: jön az okospelenka

Nem fogynak jól a pelenkák, így a P&G más utakat keres a forgalom növelésére. Két informatikai céggel társulva prémium megfigyelőrendszert alkottak a prémium baba-szülő-kapcsolat biztosítására.
 
Könnyen érthető, de fejlett védelmi megoldások nélkül nehezen elhárítható módszert követnek a bizalmas információk ellopására utazó kiberbűnözők.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.