Alig egy-két óra eltéréssel a hazai távközlési piac mindhárom jelentős szereplője arról adott ki sajtóközleményt, hogy díjtételeiben nem érvényesíti az inflációt.

Úgy tűnik, hatott a nem annyira burkolt kormányzati fenyegetés azzal kapcsolatban, hogy a kiskereskedelemhez hasonlóan a távközlési szektorban is rendeletileg fogják megfékezni a túlzott áremelkedést, amennyiben azt maguk a cégek nem hajlandók megtenni.

Önként és dalolva

Szerdán kora délelőtt elsőként a Magyar Telekom adott ki sajtóközleményt, miszerint "az infláció enyhítése érdekében" és "a magyar gazdaság fellendítése iránti elköteleződését kifejezve" áraiban nem érvényesíti a 2024-re vonatkozó, 3,7 százalékos inflációkövető díjkorrekciót. A cég azt is vállalta, hogy "legalább 2026 első félévének végéig nem emeli a fogyasztók már meglévő csomagjainak havidíját". 

A Telekom egyúttal közölte, hogy április 11-től megújult mobil-portfólió érhető el, melyet ügyfeleik visszajelzései mentén alakítottak ki. Az új csomagok az eddigieknél nagyobb rugalmasságot biztosítanak, egyes elemei pedig az egyéni ügyféligényeknek megfelelően kombinálhatók – áll a közleményben.

A Telekomtól nem sokkal lemaradva adott ki tájékoztatást a 4iG tulajdonában lévő One Magyarország is. Ebben már konkrétan említik a Nemzetgazdasági Minisztériumot, amelynek felhívására "a 4iG Csoport távközlési vállalatai önkéntes díjcsökkentést hajtanak végre az inflációkövető díjkorrekcióval érintett lakossági tarifák esetében".

A ma bejelentett intézkedések értelmében "a One márkanév alatt működő távközlési vállalatok lakossági ügyfeleiknél 2026. július 1-ig eltekintenek az idén május 1-jétől tervezett, 2024-es évi inflációkövető díjkorrekció alkalmazásától, továbbá az idei évi hivatalos inflációs hatásokat is csak 2026. júliustól érvényesítik lakossági tarifáikban. Ennek megfelelően a szolgáltató lakossági ügyfelei 2026 nyaráig a helyhez kötött internet, vezetékes-, földfelszíni-, és a műholdas televízió, továbbá a mobilszolgáltatások többségét a 2024-ben bevezetett árakon vehetik igénybe."

Rosszkor van rossz helyen

Választási év közeledtével a kormánypártoknak nagyon nem jött jól, hogy év elején ismét megugrott az infláció, ráadásul az adatok EU-s összevetésben is kiemelkedően rossznak bizonyultak. Miután márciusban több élelmiszertermékre árrésstoppot vezettek be, múlt hét pénteken Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy Facebook-videóval üzent a telkóknak is, miszerint elfogadhatatlanul magasnak tartja a telekommunikációs szolgáltatások díjait.

A miniszter kijelentette, hogy alapvetően az önkéntes árkorlátozást szeretné elérni, ami biztosíthatná, hogy ne emelkedjenek tovább az árak. Az esetleges kormányzati lépések bevezetése előtt pedig egyhetes ultimátumot adott a távközlési vállalatoknak a reagálásra.

A jelek szerint a három nagy telekommunikációs szolgáltató közöl kettő ezt már meg is tette, de borítékolható, hogy már a Yettel PR-osztályán is szövegezik a riválisokhoz hasonló tartalmú közleményt.

FRISSÍTÉS:

Cikkünk közzétételét követően nem sokkal megérkezett a Yettel tájékoztatása is. A vállalat "mint a társadalom felelős szereplője, ügyfelei érdekeit szem előtt tartva úgy döntött, hogy meghatározott lakossági számlás díjcsomagok esetében határozott idejű kedvezménnyel enyhíti a lakossági ügyfelek inflációs terheit".

A május elsejével kezdődő és 12 hónapon át tartó kedvezmény megegyezik a korábban alkalmazott, 3,7%-os fogyasztói árindex alapján történt havidíj-korrekció mértékével. Azaz a Yettel májustól lényegében kinullázza az érintett lakossági szolgáltatások díjából az alig egy hónapja, március 5-től bevezetett inflációs díjkorrekció összegét.

Mobilitás

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.