Szomorú tény, hogy ha ma egy szolgáltatásnak mindössze 100 millió felhasználója van, szinte senkit sem érdekel. Legfeljebb egy kisebb réspiacon számíthat jelentős versenyzőnek. Így csúszott a szürkeségbe a 2004-ben alapított Flickr is, amely most talán megtalálta igazi helyét a képmegosztós piacon. Új tulajdonosa egy San Francisco-i webes bölény, a 2002-ben alapított SmugMug.
A Verizonhoz, pontosabban a Yahoo felvásárlása nyomán Oath-nak keresztelt céghez került portfólióról már tavaly nyáron lehetett sejteni, hogy lesz némi profiltisztítás. A Yahoo egyébként 2005-ben szerezte meg a képmegosztót, akkor 35 millió dollárért. Ez a Flickr fejlődése szempontjából nem volt túl jó, a vergődő Yahoo-nál nagyon korlátozottak voltak a fejlődési lehetőségek.
Sokan kitartottak
A Flickr is egy kicsit abba a csapdába esett, mint azok a cégek, melyek ötletükkel túlságosan megelőzték a korukat. Mire a piac felfedezte az általuk kínált lehetőséget, vagy eltűntek, vagy elfogyott az innovációs energiájuk. Ma pedig a modellek könnyen másolhatók – lásd Amazon-Alibaba –, és csak pénz kérdése, hogy ki tudja sikeresebben megvalósítani. Hiába következett be az online képmegosztási boom, egy forráshiányos anyavállalattal a háta mögött azt már a Flickr nem tudta meglovagolni.
Ennek ellenére jelenleg is van állítólag több mint 100 millió aktív felhasználója, 75 millió fotósa és szolidan növekvő látogatószáma.
Vásárlója, a SmugMug, kezdetektől előfizetéses rendszerben működött. Amatőr és profi fotósoknak is kínál szolgáltatásokat – több millió előfizetője van –, és szigorúan csak ebből él. Tehát nem értékesíti felhasználói adatait, és oldala hirdetésmentes.
Egyelőre nem akarnak változtatni a Flickr-en
Az ügyletről kiadott közlemény szerint a Flickr üzleti modellje nem változik – egyelőre –, és megtartja önállóságát is. Maradnak az ingyenes lehetőségek, valamint a fizetős Flickr Pro is (havi 6, évi 50 dollárért). Azt azonban indirekt módon már belengette az új tulajdonos, hogy ha nem hozza az elvárt növekedést és profitot az oldal akár az előfizetőkből, akár a hirdetésekből, akkor hozzányúlnak az üzleti modellhez. A változtatás előtt azonban a felhasználók és a munkatársak véleményét is kikérik majd.
Ami a felhasználóknak egyelőre fontosabb: továbbra is Yahoo-profillal lehet használni a szolgáltatásokat. A felhasználók mindössze annyit fognak érzékelni a tulajdonosváltásból, hogy el kell fogadniuk az új tulajdonoshoz igazított ÁFSZ-t.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak