A webáruházak üzemeltetésére alkalmas platformot fejlesztő cseh Shoptet itthon is elérhetővé tette saját fejlesztésű fizetési rendszerét, a Shoptet Pay-t. A piaci bevezetésről kiadott sajtóközlemény a régióban már több mint 6000 vállalkozás által használt megoldás előnyeként az egyszerű fizetési folyamatot emeli ki, amelynek fontos eleme, hogy minimálisra szűkítették benne a vásárlás befejezéséhez szükséges kattintások számát. Ez értelemszerűen jótékony hatással van a konverzióra, azaz arra, hogy egy vásárlás indítását követően végül valóban megtörténjen a fizetés.
A Magyarországon nagyjából két éve jelen lévő Shoptet saját fizetési kapuját még 2022 elején indította el a cseh és a szlovák piacon. Ezt a rendszert mostantól már a magyarországi webáruházak tulajdonosai is használhatják. Ehhez csak aktiválni kell a Shoptet Pay-t az adminisztrációs felületen.
Minél egyszerűbb, annál jobb
A fizetési szolgáltatással a Shoptet rendszerén futó webáruházak vásárlói harmadik szereplő hozzákapcsolása nélkül bankkártyával, Google Pay-jel vagy Apple Pay-jel fizethetnek online. Használatával a vásárló nem hagyja el az oldalt, hanem a webshopon marad a bankkártyás fizetés közben is.
A cég tájékoztatása szerint a Shoptet Pay megfelel az európai PSD2 szabályozás előírásainak, valamint a PCI DSS tanúsításnak. A bankkártyák elfogadását a holland Adyen fizetési szolgáltóval kötött partnerség biztosítja.
A Shoptet Pay átlátható árazási modellt ígér az ügyfeleknek. Maga a fizetési kapu működtetése ingyenes, a díjak a választott szolgáltatás függvényében a végrehajtott vásárlások bizonyos százalékából tevődnek össze.
A Shoptet Pay funkciói közé tartozik, hogy a rendszer sikertelen fizetés esetén emlékeztetőt küld a vásárlás félbehagyásáról. Használatával a tranzakciókról és a költségekről olyan bankszámlakivonatot lehet letölteni, amely a könyvelésbe könnyen beilleszthető.
A rendszer egyelőre nem kapcsolható össze a banki adatokkal, de ez is és a fizetési linkek hazai bevezetése is szerepel a közeljövőre vonatkozó fejlesztési tervekben.
Van miből választani
Egy új szereplő megjelenése természetesen csak előnyös lehet a hazai webáruházak üzemeltetői számára, mivel az fokozza a lokális versenyhelyzetet. Itthon egyébként eddig is viszonylag nagy volt a választék a lehetséges szolgáltatásokban. A magyar és multinacionális szereplőket is tartalmazó listán ott található az OTP-hez köthető Simple Pay, a Barion, vagy éppen a PayPal.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak