Egy hazai kutatás szerint a 15 év feletti korosztály közel négyötöde használja a netet. A legfiatalabb korosztályoknál gyakorlatilag 100 százalékos a penetráció.

Friss adatokat közölt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a héten a hazai internetezési szokásokról, illetve az online médiumok piacáról és felhasználóiról. A 2021 negyedik negyedévéről szóló felmérést a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary készítette.

40 év alatt már mindenki beszállt az internetbe

A kutatási anyagból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok bő háromnegyede (77,5%) internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. Ez az átlag azonban szélsőséges számokat takar korcsoportok szerinti bontásban. A Z generáció (15 és 24 év közöttiek) nagyjából 1 milliós és az  Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) hozzávetőleg 2 milliós táborában ugyanis lámpással kell keresni az internetet nem használókat, azaz itt közel teljes a penetráció. A 2,36 milliós X generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány 86 százalékos, míg a 2,2 millió baby boomer (57 és 75 év közöttiek) már csak 62 százaléka használja a világhálót. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Ami a médiafogyasztást illeti, legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, de a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.

A negyedév összesített adatai alapján a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, ami több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több látogatóval. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt közel 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is épp hogy átlépte a 800 ezret. A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20 és 19 másodpercet.

A Zuckerberg-birodalom mindent és mindenkit visz

2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és közel 2,6 millió a szintén az immár Meta néven futó anyacéghez tartozó Instagramnak Magyarországon. Ez a lakosság 69, illetve 26 százalékát jelenti, és ha előbbit összevetjük a fentebbi adatokkal, kitűnik, hogy a legnépszerűbb közösségi hálózatnak több hazai felhasználója van, mint ahány 15 évnél idősebb magyar internetezik.

A Facebookon a legtöbben, közel 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, kb. 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t. A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van (kb. 550 ezer), amit a TV2 követ kb. 350 ezer fővel. A rádióknál a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb pedig a Retro Rádió kevesebb mint a felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el  – áll az NMHH közleményében.

Közösség & HR

Az erdőtüzet jelző MI is befuccsol emberi segítség nélkül

Fürdik a befektetői pénzben és állmai megrendelésekben a Pano nevű startup, amelynek technológiáján továbbra is kifognak a felhők, a por vagy a szándékosan gyújtott tüzek.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.