Friss adatokat közölt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a héten a hazai internetezési szokásokról, illetve az online médiumok piacáról és felhasználóiról. A 2021 negyedik negyedévéről szóló felmérést a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary készítette.
40 év alatt már mindenki beszállt az internetbe
A kutatási anyagból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok bő háromnegyede (77,5%) internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. Ez az átlag azonban szélsőséges számokat takar korcsoportok szerinti bontásban. A Z generáció (15 és 24 év közöttiek) nagyjából 1 milliós és az Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) hozzávetőleg 2 milliós táborában ugyanis lámpással kell keresni az internetet nem használókat, azaz itt közel teljes a penetráció. A 2,36 milliós X generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány 86 százalékos, míg a 2,2 millió baby boomer (57 és 75 év közöttiek) már csak 62 százaléka használja a világhálót. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.
Ami a médiafogyasztást illeti, legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, de a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
A negyedév összesített adatai alapján a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, ami több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több látogatóval. A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt közel 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is épp hogy átlépte a 800 ezret. A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20 és 19 másodpercet.
A Zuckerberg-birodalom mindent és mindenkit visz
2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és közel 2,6 millió a szintén az immár Meta néven futó anyacéghez tartozó Instagramnak Magyarországon. Ez a lakosság 69, illetve 26 százalékát jelenti, és ha előbbit összevetjük a fentebbi adatokkal, kitűnik, hogy a legnépszerűbb közösségi hálózatnak több hazai felhasználója van, mint ahány 15 évnél idősebb magyar internetezik.
A Facebookon a legtöbben, közel 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, kb. 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t. A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van (kb. 550 ezer), amit a TV2 követ kb. 350 ezer fővel. A rádióknál a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb pedig a Retro Rádió kevesebb mint a felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el – áll az NMHH közleményében.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?
A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak