Azt többé-kevésbé elfogadta a szakma, hogy a hatékony marketinghez vagy az értékesítéshez nélkülözhetetlenek a digitális csatornák. A Futourism konferencián elhangzott panelbeszélgetésből kiderül az is, hogy szinte nincs is olyan terület a turizmusban és a szállodaiparban, amiben ne játszhatna kulcsszerepet a digitalizáció, azon belül is az adat.
Az újturizmus témájával foglalkozó Dunakavicsok podcastcsatorna társszerkeztője, Nagy-Szász István irányításával Belán Miklós (Everguest, ügyvezető igazgató), Kende Gábor (Kende Gastro, társalapító-elnök) és Szekula István (Macmillan Equipment Group, cégtulajdonos, ügyvezető igazgató) próbált összehozni gondolatilag egy olyan szálláshelyet, amelyben szinte minden, még a vendégszám is pontosan tervezhető, így mindig optimális szinten tartható a bevételek és költségek aránya, a személyzet plusz terhelése nélkül tarthat nyitva az éjszakai bár, és még egy párnahuzat sem tűnik el soha.
A beszélgetés résztvevői (balról jobbra): Nagy-Szász István, Szekula István, Belán Miklós és Kende Gábor
Ami a beszélgetés legfontosabb tanulsága, hogy miközben a digitalizáció apró lépésekben érkezik, az üzemeltetés hatékonyságán egy ilyen tyúklépés is óriásit tud lendíteni. Emellett remélhetőleg az is kiderül, hogy a digitálizáció erősödítése felé úgy is el lehet mozdulni, hogy az új megoldások használata még azok számára se okozzon gondot, akiknek a digitális tudása kimerül az okostelefon alapszintű kezelésében.
A felvételt 2022. május 5-én Budapesten, a Futourism 2022 konferencián rögzítettük.
A felvétel meghallgatható a fenti lejátszóval itt, de podcastjainkat követheti többek között a Spotify-on, valamint az Apple és a Google podcastplatformján is, melyeken feliratkozhat a Bitport csatornájára.
A konferenciáról hamarosan további panelbeszélgetéseket teszünk közzé a CIO Klub podcastcsatornáján, ahol a régebbi konferenciák felvételei is elérhetők.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak