Több mint fél évig tartó tesztelés után eljött az ideje, hogy az önvezető taxikból kiszálljanak a biztonsági sofőrök, bár a szükséges engedélyek továbbra is a levegőben lógnak.
Hirdetés
 

Az Alphabet önvezető autókat fejlesztő leányvállalata, a Waymo hétfőn közölte, hogy a technológiája készen áll a biztonsági sofőrök eltávolítására a San Franciscóban futó autonóm járműveiből. A társaság még tavaly augusztusban indította be taxiszolgáltatásának tesztüzemét, ingyenes utakat biztosítva korlátozott számú felhasználónak, akik mellett emberi sofőrök ügyeltek az önvezető Jaguar elektromos járművek biztonságos közlekedésére.

A Waymo társ-vezérigazgatója a cég hivatalos blogján számolt be róla, hogy a sűrűn lakott városban több száz ember vehette igénybe a szolgáltatást az elmúlt hat hónapban, a humán járművezetők nélküli műveletek pedig újabb nagy lépést jelentenének egy teljesen autonóm kereskedelmi szolgáltatás kiépítése felé vezető úton. A bejegyzésben köszönetet mondott a tesztek résztvevőinak, és nagy bejelentéseket ígér a következő hónapokra, bár részletes ütemtervet egyelőre nem mutatott be.
 


A Reuters beszámolója ennek kapcsán felidézi, hogy a Waymo és riválisa, a General Motors többségi tulajdonában lévő Cruise március elején kapott engedélyt a kaliforniai hatóságoktól, hogy fuvardíjat számítson fel a taxik utasainak, egyelőre természetesen még a biztonsági sofőrök jelenléte mellett. A vezető nélküli kereskedelmi személyszállítási szolgáltatások beindításához újabb pecsétekre lesz szükség, de a Waymo egyelőre nem kommentálta, mi a helyzet ezekkel az engedélykérelmekkel.

Piaci hírek

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.