A generatív MI-re épülő képgenerátorok az eredeti alkotóknak és a netezőknek is problémát jelentenek: előbbiek azon igyekeznek, hogy megakadályozzák munkájuk engedély nélküli felhasználását az MI-modellek betanítására, utóbbiak pedig egyre nehezebben tudják megkülönböztetni az eredeti anyagokat a mesterséges intelligenciával gyártott hamistványoktól. Az Adobe nyilvános bétaverzióban érkező új alkalmazása most mindkét vonalon megoldást ígér.
A szoftvercég csütörtökön jelentette be az ingyenes Adobe Content Authenticity elérhetővé tételét, ami a Content Credentials metaadataiban rögzíti a tartalom meghatározó jellemzőit, az alkotó nevétől a létrehozás dátumán át a munkájuk során használt eszközökig. A dolog lényege azonban az, hogy a szóban forgó tartalomhitelesítő adatok a munkák teljes életciklusán át megmaradnak, még akkor is, ha valaki mondjuk képernyőképet készít róluk.
Nem kötelező, de kötelezően választható
Az MI-technológia szempontjából a legfontosabb, hogy az alkotók meghatározhatják, engedélyezik-e munkájuk bevonását a mesterséges intelligencia képzésébe és használatába. A már évekkel ezelőtt memutatott Content Credentials természetesen csak a jogtulajdonosok preferenciáit örökíti meg, amelyeket az egyes MI-fejlesztőknek maguknak kell figyelembe venniük, de az Adobe abban bízik, hogy nem éri majd meg szembemenni a felfutóban lévő szabvánnyal.
Különösen úgy, hogy a tartalomhitelesítő adatok örökre az egyes anyagokhoz lesznek rendelve, a területre vonatkozó jogszabályok pedig a látszat ellenére is fejlődnek, tekintettel például az opt-out előírásokra vagy a felhasználói preferencia szem előtt tartására. Az Adobe a hitelesítés kiterjesztésén dolgozik a nagyobb fájlméretek és más médiatípusok, így a videó és hang támogatásán, illetve a Photoshop és a Lightroom Content Authenticity-integrációján is.
Az elképzelés lényege, hogy egységes platformot hozzanak létre a tartalom hitelesítő adatainak kezelésére a különböző alkalmazások között, ezért a jelenlegi JPG- vagy PNG-hitelesítés is attól függetlenül működik, hogy a képeket Adobe-alkalmazásokkal készítették-e. Az ellenőrzésre és az internetes egyezések keresésére minden esetben lehetőség van a Content Credentials webalkalmazásban vagy a Chrome Content Authenticity bővítményében.
Részletek az Adobe közleményében »
a kép forrása: blog.adobe.com
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak