Az étteremlánc száz amerikai egységében két évig tesztelték a techóriás MI-alapú automata rendelési rendszerét. A McDonald's szerint az elképzelés ígéretes, de inkább másik partner után néznek.

Valami van, de nem az igazi még – nagyjából így lehetne összefoglalni annak a két éve tartó kísérleti projektnek az eredményét, ami a friss hírek szerint hamarosan folytatás nélkül záródik a McDonald's bő 100 egyesült államokbeli éttermében. A gyorséttermi óriás mindezt nem verte nagy dobra, de az egységeknek küldött tájékoztató alapján a Restaurant Business részletesen beszámolt az ügyről.

A McDonald's 2022-ben fogott össze az IBM-mel és telepített mesterséges intelligencián nyugvó, hangalapú automata rendszert az autós rendelések kezelésére. Az informatikai vállalat megoldása emberi beavatkozás nélkül továbbította az ügyfelek rendelését a konyhában dolgozóknak, ami az eredeti elképzelések szerint hatékonyabb üzletmenetet eredményez. (Például azzal, hogy kevesebb humán munkaerőt kell alkalmazni.)

Vissza a múltba

Hogy pontosan mire jutottak a felek a kétéves próba során, az egyelőre nem nyilvános. Annyi bizonyos, hogy július végéig minden érintett helyen visszaáll a régi rend, azaz újra emberek kérdezgetik majd a vásárlókat, hogy mehet-e a menü nagyobb krumplival és üdítővel.

A McDonald's tájékoztató levele ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az automatizált rendelésfelvétel koncepciójában továbbra is nagy fantáziát lát. Azt pedig év végéig döntik el, hogy konkrétan kivel és milyen formában fognak ezen az úton továbbhaladni.

Bár az IBM nyilván nem örül a fejleményeknek, a cég nem kerül parkolópályára a McDonald'snál sem, hiszen azt a levél is megerősíti, hogy a felek egy sor más területen változatlanul folytatják az együttműködést. Ráadásul a Big Blue rendelési megoldását több más gyorséttermláncnál, például a Wendy's, a Dunkin és a Taco Johns bizonyos üzleteiben is tesztelik, használják már.

Cloud & big data

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.