Nem látszanak a gazdasági problémák hatásai azokon a válaszokon, amelyeket egy januárban készült hazai kutatás résztvevői adtak.

Érdemben nem mutatott ki negatív trendeket az az eMAG megbízásából a GKID piackutató által végzett felmérés, amely év elején a hazai internetes vásárlók helyzetét igyekezett felmérni. A mostani válaszok alapján úgy tűnik, online költő honfitársaink nem váltak óvatosabbá a tavaly novemberben készült hasonló megkérdezés óta. (Mindez némileg megnyugtathatja az állapotokkal kapcsolatban jóval pesszimistább webáruházakat.)

A társadalom egészéhez viszonyítva ez a csoport továbbra is kedvezőbb körülmények között él. Tízből hét válaszadó úgy nyilatkozott, hogy kijön a jövedelméből, rendelkezik szabadon elkölthető jövedelemmel, és legalább havi egy-két extra kiadást is megengedhet magának.

Nincs itt semmi látnivaló?

2023-ban a válaszadók legnagyobb hányada nem tervez változtatni korábbi online vásárlási szokásain: 69 százalék ugyanannyi alkalommal rendelne online, és csak minden ötödik megkérdezett csökkentené a rendelések számát. Ezt tízből nyolc válaszadó spórolási céllal tervezi, és csupán 4 százalék abból az okból, hogy offline vásárlással váltsa ki az internetes rendelést.

A válaszadók 10 százaléka idén kifejezetten növelni tervezi az online rendelései számát: az ilyen vásárlók 17 százalékát a drága üzemanyagárak, 39 százalékát az árak könnyű összehasonlítása, 49 százalékát kényelmi okok vezetik ebbe az irányba, 29 százalék egyszerűen kevesebbszer szeretne offline üzleteket felkeresni, 25 százalék pedig a közelében lévő csomagautomatában való átvételi lehetőség miatt rendelne többet online.

Évente 21-szer rendelünk

A kutatás eredményei szerint 2022-ben a hazai internetes vásárlók csaknem fele (47 százalék) 6-20 alkalommal rendelt online, 16 százalék évi 1-5, 13 százalék 21-30, 9 százalék pedig 31-40 alkalommal vásárolt online, míg a heti legalább egyszer vásárlók aránya 7 százalék volt. Összességében egy vásárlóra átlagosan 21 vásárlás jutott 2022 során - a legaktívabb internetes vásárló itthon a harmincas korosztály, amelynek tagjai átlagosan 27,2 alkalommal rendeltek az internetről.

A felmérés eredményei alapján a válaszadók 23 százaléka tavaly csak online rendelt számítástechnikai eszközt, szórakoztatóelektronikai terméket (20%), könyvet (19%), háztartási gépet, konyhai eszközt (17%), illetve mobiltelefont, tabletet és ezek kiegészítőit (17%). A 2023-ban legnagyobb arányban online vásárolni tervezett kategóriák a könyv (38%), a játék (32%), a számítástechnikai eszköz (32%), valamint a szórakoztató elektronikai termék (31%).

A kutatási összefoglaló szerint az online vásárlás legnagyobb előnye - az egyre tudatosabb - válaszadók szemében az árak egyszerűbb összehasonlítása, és így a legjobb ajánlat kiválasztása (48%),  az ország másik felén elérhető termékek beszerzésének lehetősége (47%), illetve a vásárlással töltött idő/energia megspórolása (40%).

A válaszadók több mint harmada az olcsóbb termékvariáns könnyű felkutatásának lehetőségét (33%), illetve azt jelölte meg online előnyként, hogy internetes vásárlás során nem kell autóba ülnie és drága üzemanyaggal utána járnia a lehetőségeknek (30%), valamint annak tényét, hogy nem csupán a magyar kereskedők kínálatából válogathat (24%).

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.