Körvonalazódnak a médiaszolgáltató tervei a játékipari terjeszkedést illetően, amivel újra felpörgetné az előfizetők számának lassuló növekedését.

A Netflix a 2020-ban tapasztalt fellendülés után nemrég már erőteljes lassulásról számolt be az új előfizetők számában. A világjárvány nyomán bevezetett korlátozások alaposan felfuttatták a szolgáltató megrendeléseit, ez azonban a járványhelyzet enyhülésével a visszájára fordult: az Egyesült Államokban és Kanadában, a társaság legfontosabb piacain például 430 ezer előfizetőt veszetttek az idei második negyedévben, ami az elmúlt 10 évben mindössze harmadszor fordult velük elő.

Az elemzők szerint a streaming médiaszolgáltatásokat domináló vállalatnak új módszereket kellene találnia, hogy az éveken át tartó gyors terjeszkedést követően ismét beindíthassa az előfizetők táborának bővölését. Az eMarketer becslése alapján a Netflix részesedése a streaming videókból származó globális díjbevételekből 2021 végére 30 százalékra csökkenhet, ami csak akkor tűnik kiváló teljesítménynek, ha nem hasonlítjuk össze a három évvel ezelőtti, közel 50 százalékos részesdéssel.

A társaság a befektetőinek adott keddi tájékoztatásban most igazolta a korábbi találgatásokat, és bejelentette, hogy belép a játékpiacra is, egyelőre kifejezetten a mobil játékokra koncentrálva. A Netflix saját meghatározása szerint is még az új modell kialakításának korai stádiumában jár, de az biztosnak tűnik, hogy az első körben ezért nem kíván extra díjakat szedni – igaz, az alap Netflix-előfizetések árát valószínűleg amúgy is emelni fogja, de a játékoktól senki sem várja egy új bevételi központ kialakulását.

Ha bejön, akkor jó lesz

A vállalat mostani tervei szerint 3,5 millió új ügyfelet szerezne a júliustól szeptemberig tartó harmadik negyedévben, ami elmarad az 5,5 milliós befektetői várakozásoktól. A nemrég lezárt második negyedévben a Netflix ügyfeleinek száma összességében 1,54 millióval 209 millióra emelkedett, ami valamelyest meghaladta az elemzők előrejelzéseit. Az arányokat azonban jól érzékelteti, hogy tavaly ilyenkor még 10,1 milliós negyedéves növekedésről számolhattak be.

A cégnél a játékos üzletág élére az Atari-, Electronic Arts- és a Facebook-veterán Mike Verdu került, a játékok megjelentetéséről azonban egyelőre nem közöltek pontos ütemtervet. A több évre szóló projekt kis lépésekkel indulna, és elsősorban a szolgáltató saját kínálatában megjelenő címekhez kapcsolná az új játékokat, kihasználva azok rajongói bázisát és a márkák "elmélyítésének" lehetőségét az új platfrom bevonásával. Abban azonban nem mindenki biztos, hogy ez egyhamar visszaköszön az előfizetők számának bővülésében is.

Az elektronikus játékok globális piacát az előző évben már 72 milliárd dollárra becsülték, ami természetesen a Netflix számára is óriási potenciált jelent. A Reuters által idézett elemzők viszont óvatosan szkeptikusak. A játékipari belépőt bátor és költséges dolognak tartják, amelynek esetében semmi sem garantálja a befektetések megtérülését – főként, ha a kvázi ingyenes modellre építve próbálják felpumpálni ügyféltáborukat.

Abban majdnem mindenki egyetért, hogy a Netflixnek minden eszközzel a képernyők elé kell ragasztania a felhasználókat, ebben pedig a játékos üzlet is hasznos eszköz lehet. Amennyiben azonban olyan szolgáltatásokkal akarnak versenyezni, mint mondjuk az Apple Arcade, az rengeteg pénzükbe fog kerülni. A költségeik pedig az alaptevékenységük részeként is gyorsan emelkednek: míg tavaly 12 milliárd dollárt fordítottak a filmes tartalom előállítására, addig az idén már 17 milliárd dollár szerepel a terveik között, hogy állják a sarat a Disney, a HBO és a többi rivális szolgáltató ellenében.

Piaci hírek

Lubickolnak a techiparban a Münchhausenek, de néha rajtavesztenek

Csalásért kerül bíróság elé a Nikola Motor alapítója. Lényegében minden hazugság volt, amit a csudás autóiról mondott. De hogyan tudta így megvezetni a világot?
 
A szállodaipar digitalizációs trendjeiben az az egyik közös pont, hogy egyik sem működhet masszív kommunikációs háttér, azaz hálózat nélkül.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.