Úgy tűnik, hogy az elektromos vontatók 800 kilométeresnek hirdetett hatótávolsága a gyakorlatban ennél sokkal kevesebb lehet, bár pontos adatokat a gyártó továbbra sem közöl.

Öt évvel azután, hogy a Tesla először mutatta be a nagyközönségnek a Semi elektromos kamiont (nyergesvontatót), idén decemberben végre el is kezdte szállítani első ügyfeleinek az új járműveket. A PepsiCo ezek szerint azt tervezi, hogy 2023-ban 100 darab ilyen kamiont állít munkába, amelyek olyan partnereinél végzik majd a kiszállításokat, mint az amerikai Walmart és a Kroger áruházláncok. A vállalat ezzel párhuzamosan korszerűsíti is az üzemeit, például 750 kilowattos töltőállomásokkal szereli fel több telephelyét, hogy kiszolgálja az első körben használatba vett 36 darab Tesla Semi kamionját.

A nagy bejelentés óta azonban viszonylagos csend van a Tesla járművei körül, egyebek mellett még azt sem tudni róluk pontosan, hogy mennyibe kerülnek majd, a többi ügyfél mikor kezdheti el használni őket, vagy hogy mekkora a maximális teherbírásuk. Most úgytűnik, hogy ez utóbbival kapcsolatban meg is van az okuk a hallgatásra. Az 500 mérföldes (800 kilométeres) hatótávolságú elektromos vontatók sikeres bevezetése őrült fontos lenne a társaságnak, de a hírek szerint a PepsiCo már most úgy látja, hogy ez a táv jelentősen csökken, ha a Tesla Semi nehéz rakománnyal indul útnak.

Túl sok mindent továbbra sem tudni róla

A Reuters néhány nappal ezelőtti riportja megerősíti, amit a Tesla kritikusai már régóta hangoztatnak. A cég Frito-Lay részlege könnyű élelmiszeripari termékeket értékesít, így a társaság illetékes alelnöke szerint jó jelölt az elektromos kamionok számára, amelyek nehéz akkumulátorai korlátozzák a rakomány kapacitását. A Semi ennek alapján 425 mérföldre (684 kilométerre) tudnak szállítani a Frito-Lay élelmiszereket, de más termékek, például az üdítőitalok esetében már csak 100 mérföldes (160 kilométeres) utakra jók. A krumplicsipsszel teli vontatmány pedig nyilván nem az elképzelhető legintenzívebb igénybevétel.

A hírügynökségnek nyilatkozó elemző ezzel kapcsolatban arról beszélt, hogy a Teslának még "rettenetesen sokat kell bizonyítania" a haszonjárművek tágabb kereskedelmi piacán, ehhez képest egyelőre nem nyilatkozik a hasznos teherről, a Semi saját tömegéről vagy áráról. Azt a PepsiCo sem árulta el, hogy mennyit költött az új kamionokra, de a Reuters egy másik szakértőre hivatkozva arról ír, hogy a Seminek megfelelő gépekhez 230-240 ezer dollárért lehet hozzájutni – kivéve, hogy az 1000 kWh-s akkucsomagok ezeknél esetenként kétszer is nagyobbak, ami nyilván a Teslák árában is jelentkezik.

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.