Öt évvel azután, hogy a Tesla először mutatta be a nagyközönségnek a Semi elektromos kamiont (nyergesvontatót), idén decemberben végre el is kezdte szállítani első ügyfeleinek az új járműveket. A PepsiCo ezek szerint azt tervezi, hogy 2023-ban 100 darab ilyen kamiont állít munkába, amelyek olyan partnereinél végzik majd a kiszállításokat, mint az amerikai Walmart és a Kroger áruházláncok. A vállalat ezzel párhuzamosan korszerűsíti is az üzemeit, például 750 kilowattos töltőállomásokkal szereli fel több telephelyét, hogy kiszolgálja az első körben használatba vett 36 darab Tesla Semi kamionját.
A nagy bejelentés óta azonban viszonylagos csend van a Tesla járművei körül, egyebek mellett még azt sem tudni róluk pontosan, hogy mennyibe kerülnek majd, a többi ügyfél mikor kezdheti el használni őket, vagy hogy mekkora a maximális teherbírásuk. Most úgytűnik, hogy ez utóbbival kapcsolatban meg is van az okuk a hallgatásra. Az 500 mérföldes (800 kilométeres) hatótávolságú elektromos vontatók sikeres bevezetése őrült fontos lenne a társaságnak, de a hírek szerint a PepsiCo már most úgy látja, hogy ez a táv jelentősen csökken, ha a Tesla Semi nehéz rakománnyal indul útnak.
Túl sok mindent továbbra sem tudni róla
A Reuters néhány nappal ezelőtti riportja megerősíti, amit a Tesla kritikusai már régóta hangoztatnak. A cég Frito-Lay részlege könnyű élelmiszeripari termékeket értékesít, így a társaság illetékes alelnöke szerint jó jelölt az elektromos kamionok számára, amelyek nehéz akkumulátorai korlátozzák a rakomány kapacitását. A Semi ennek alapján 425 mérföldre (684 kilométerre) tudnak szállítani a Frito-Lay élelmiszereket, de más termékek, például az üdítőitalok esetében már csak 100 mérföldes (160 kilométeres) utakra jók. A krumplicsipsszel teli vontatmány pedig nyilván nem az elképzelhető legintenzívebb igénybevétel.
A hírügynökségnek nyilatkozó elemző ezzel kapcsolatban arról beszélt, hogy a Teslának még "rettenetesen sokat kell bizonyítania" a haszonjárművek tágabb kereskedelmi piacán, ehhez képest egyelőre nem nyilatkozik a hasznos teherről, a Semi saját tömegéről vagy áráról. Azt a PepsiCo sem árulta el, hogy mennyit költött az új kamionokra, de a Reuters egy másik szakértőre hivatkozva arról ír, hogy a Seminek megfelelő gépekhez 230-240 ezer dollárért lehet hozzájutni – kivéve, hogy az 1000 kWh-s akkucsomagok ezeknél esetenként kétszer is nagyobbak, ami nyilván a Teslák árában is jelentkezik.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak