Az IDC szerint 2022-ben a globális biztosítási ipar 126 milliárd dollárt költ IT-ra, és ebből 28 milliárd az ügyfélélményre fejlesztésére megy.

Átlagosan évi 5 százalékkal nőnek 2022-ig a biztosítók IT-kiadásai, így 2022-ben globálisan 126 milliárd dollárt költenek erre a területre az IDC globális kutatása szerint. Ennek az összegnek 22 százalékát (mintegy 27,8 milliárd dollár) az ügyfélélmény fejlesztésére költik – mondta el Balogh Zsolt, a Liferay magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója. Az ügyfélélményre szánt kiadások növekedése is gyorsabb lesz, éves átlagban közel 8 százalékkal bővül 2022-ig – írja a IDC elemzése, melyet a Liferay megbízásából készített.

Komplex szolgáltatásokat kell adni egyszerűen

Mint Balogh mondta, eddig alapvetően termékekben gondolkodtak a biztosítók, minden területre (ingatlan, autó, egészségügyi ellátás, nyugdíj stb.) egymástól független biztosítást kínáltak. A piac azonban egyre inkább megköveteli a személyre szabott, komplex ajánlatokat, vagy hogy a papíralapú folyamatok helyett digitális csatornákat használhassanak.

Ha a biztosítók meg akarják őrizni ügyfeleiket, akkor ezt az igényt ki kell elégíteniük. A felmérés szerint a biztosítók ezt látják is: mintegy 60 százalékuknál az első számú prioritás, hogy ügyfeleikkel hosszú távú kapcsolatot tudjanak kiépíteni, és növeljék az ügyfelek elköteleződését. Ehhez azonban a szolgáltatások színvonalát kell mindenekelőtt javítani.

A személyre szabott kiszolgálást a többcsatornás kommunikációs lehetőségek megteremtésével kell kezdeni. Az ügyfél férjen hozzá minden termékhez, információhoz a lehető legtöbb csatornán minden olyan eszközzel, amely segíti az akadálymentes ügyintézést.

Ennek a keretnek a kialakításában központi szerepet játszik a digitális élménytámogatási platform (DXP – Digital Experience Platform). Ez biztosítja egyfelől az személyre szabott és egyszerűsített, "súrlódásmentes" ügyfélélményt, másfelől pedig más ökoszisztémákba kapcsolódást. Leegyszerűsítve a DXP révén gyorsabb lesz a stratégiaváltás. Segítségével minden ügyfél és ügynök számára személyre szabhatók a rendszerek. Összeköttetést biztosít az emberek, a folyamatok és a rendszerek között, és egységes keretben kezeli az omnichannel működéssel járó komplexitást.

 
IDC – Liferay: Biztosítási piac 2018-2022
Infogram


Az ökoszisztémában gondolkodás kulcsfontosságú, hiszen ez egyre több területen jelent kihívást a biztosítóknak. Ilyen kihívás például az on-demand és közösségi gazdaság erősödése (például autóvásárlás helyett autómegosztó szolgáltatások, lakásvásárlás helyett bérlés), a digitalizáció mély társadalmi beágyazottsága (kiberbiztosítások) vagy a hálózatba kapcsolódó rendszerek megjelenése (pl. önvezető autók).

Az IDC kutatásából az rajzolódik ki, hogy a biztosítók többsége tisztában van ezekkel a kihívásokkal, és az IT-költéseik szerkezetét is ennek megfelelően alakítják át. Az ügyfélélmény javítására szánt kiadásaikban egyre nagyobb arányt képviselnek az MI-, a felhő-, az IoT- és a big data-költések (lásd a fenti grafikont).

Van hova javulnia a biztosítóknak

A kutató cég szerint jelenleg a biztosítók öt fő kategóriába sorolhatók a digitális fejlettségük alapján. A biztosítók 4 százaléka került a "felszínes" kategóriába. Ezeknek a cégeknek a növekedése lelassult, és emiatt nem tudnak lépést tartani az ökoszisztéma igényeivel, de azok az ún. "javított" kategóriába sorolt cégek sincsenek jobb helyzetben, melyek növekedése fenntarthatatlan lesz az egyedi fejlesztéseik miatt. A biztosítók zömét, összesen 65 százalékát a "többdimenziós" és az "előremutató" kategóriába sorolta az IDC. Ezeknek a cégeknek az üzleti teljesítményén látszik, hogy egyre jobban képesek lekövetni az új ügyféligényeket, vagy akár proaktívan is tudnak lépni. Ugyanakkor rájuk is komoly veszélyt jelent a biztosítási piac 18 százaléknyi diszruptív szereplője. Ide azokat a biztosítókat sorolja a kutatócég, melyek mindenkit megelőzve képesek reagálni a piacra.

 
IDC – Liferay: Biztosítók digitális fejlettsége
Infogram


Balogh Zsolt szerint a világ afelé halad, hogy a biztosító már nem csak biztosít, hanem proakitívan akár meg is előz. Az IoT eszközök segítségével monitorozza a biztosított területet – az egészségi állapotunktól az autóig –, és bizonyos esetekben automatikusan képes távoli javításokat elvégezni (pl. egy veszélyes kazánt leállítani). Akár az is rábízható, hogy automatikus figyelmeztetést küldjön a időszakos karbantartás szükségességéről, vagy hogy proaktívan figyelmeztessen a biztosítást is érintő piaci változásokra. De mindenekelőtt egyszerűen és könnyen elérhetőnek és vezérelhetőnek kell lennie a neten keresztül.

Piaci hírek

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.