A fejlesztések Münchenben zajlanak. Ott nyílik az IBM Watson új globális központja. A dolgok internetéhez és az ipari internethez fejlesztenek.
Hirdetés
 

Az IBM a dolgok internetére (IoT – Internet of Things) és az ipari internetre is alkalmazná a Watsont. Az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre Münchenben állít fel globális központot. A vállalatnak ez a legnagyobb európai beruházása az elmúlt húsz évre visszatekintve. A központ felállításával egy időben a témával összefüggő új szolgáltatásokat is indít, amelyek egy erre dedikált felhőplatformon, az IBM Watson IoT Cloudon lesznek elérhetőek.

Ahol az IoT és a kognitív számítástechnika összeér

A Highlight Towers lesz a Watson első európai innovációs központja, ahol indulásként ezer fejlesztő, tanácsadó, kutató és dizájner dolgozik majd. A németországi központ egyben innovációs laborja lesz azoknak az adattudósoknak, mérnököknek és programozóknak, akiktől a kognitív számítástechnika és az IoT összekapcsolódását segítő új hálózati megoldásokat várják.

A folyamatok felgyorsítására az IBM a Watson API-kat is elérhetővé teszi a Watson IoT Cloudon, ahol a cég ügyfelei, startupok, az akadémiai szféra, valamint az IoT-s üzleti partnerek fejleszthetik, tesztelhetik az új generációs kognitív IoT alkalmazásaik, szolgáltatásaikat stb. Ebből elsősorban azok a vezető autóipari, elektronikai, egészségügyi gyártók profitálhatnak, melyek az Industry 4.0-nak az élharcosai profitálhatnak leginkább ebből a lehetőségből – áll az IBM közleményében.

Az új fejlesztési rányok segítéséhez az IBM négy új API-családot (Application Programming Interface) is kifejlesttett.

A természetes nyelvfeldolgozó (Natural Language Processing – NLP) API-család az emberi nyelvet használó rendszerekkel és eszközökkel való interaktivitást teszi lehetővé. Ha például egy technikus szokatlan rezgést észlel valamilyen gépen, simán felteheti a rendszernek a kérdést, hogy mi okozza a vibrációt. Az NLP-t és egyéb szenzoradatokat használva a rendszer automatikusan értelmezi a szavakat és összefüggésbe hozza azt a legutóbbi karbantartással, hogy kiderüljön, mi lehet a legvalószínűbb oka a vibrációnak, majd megfelelő lépéseket is javasol a rezgés csökkentésére.

A gépi tanulásra (Machine Learning) vonatkozó Watson API-család automatizálja az adatfeldolgozást és folyamatosan monitorozza az új adatokat és a felhasználói interakciókat, majd a tanult prioritások alapján rangsorolja az adatokat és az eredményeket. A gépi tanulás jól alkalmazható az eszközökből és szenzorokból érkező adatok automatikus értelmezésére, a normális és hibás állapot kiszűrésére, váratlan helyzetben pedig lépéseket is javasol.

A müncheni Highlight Towers: összehozzák az IoT-t és a kognitív számítástechnikát

A video- és képelemző (Video and Image Analytics) API-család a videofelvételekből és fotókból érkező strukturálatlan adathalmazok különféle szempontú értelmezésére alkalmas.

A szövegelemző (Text Analytics) API-család pedig a sturkturálatlan szövegesen adathalmazban – ügyfélközpontokban keletkező leiratokban, blogos kommentekben, tweetekben stb. – való adatbányászatot segíti.

Ügyfélközpontokkal gyorsítják az IoT-s fejlesztéseket

Az IBM azt is bejelentette, hogy három kontinensen nyolc új ügyfélközpontot is nyitott Watson IoT Client Experience Center néven. A központokban az ügyfelek és üzleti partnerek tudást és eszközt is kaphatnak ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia segítségével új termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek. A nyolc központból egy van Európában, a németországi Böblingenben, három Ázsiában (Peking, Szöul, Tokió), egy Dél-Amerikában (Sao Paulo), valamint három az USA-ban, Massachusettsben, Észak-Karolinában és Texasban.

A bejelentéssel egyidejűleg hozták azt is nyilvánosságra, hogy az energiahatékony és környezetbarát épületek és egyéb infrastruktúrák egyik meghatározó fejlesztője, a Siemens Building Technologies szorosabb együttműködésre lép az IBM-mel. A lépés célja, hogy a német cég fejlett analitikai kapacitásokhoz jusson az energiaszabályozást és a fenntarthatóságot segítő saját Navigator platformjának a továbbfejlesztésére.

Cloud & big data

Túlkompenzáló MI-je miatt szabadkozik a Google

Úgy tűnik, az nem megoldás, ha az algoritmusok előítéletességét egy nagy adag ellenirányú lökettel próbáljuk kompenzálni.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.