Erős, bőven két számjegyű forgalomnövekedést hozott a Magyar Telekom idei első negyedéve. A vállalat teljes bevétele 224,2 milliárd forint lett, ami 14,5 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának eredményét.
Mint az eredményekről kiadott közlemény írja, ezt elsősorban "a mobil adatforgalomból származó bevételek erőteljes emelkedése és a vezetékes szélessávú bevételek növekedése okozta, mindkettő az alapvető üzleti növekedést tükrözi, míg az inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása Magyarországon az összes szolgáltatás tekintetében magasabb előfizetési díjbevételekhez vezetett". A közvetlen költségek ugyanakkor éves összevetésben csak 8,5 százalékkal nőttek.
A forgalom több mint felét hozta a mobil szegmens, amely 16,6 százalékos éves növekedéssel 130,9 milliárd forint bevétellel zárt. A növekedésnek két hajtóereje volt: a mobil adatbevételek folyamatos növekedése, illetve a magasabb volumenű készülékértékesítés.
A vezetékes bevételek 15 százalékkal, 72,6 milliárd forintra nőttek. Ebben szerepet játszott a vezetékes szélessávú és TV-szolgáltatások ügyfélkörének bővülése, de az inflációkövető díjkorrekció bevezetése is.
A rendszerintegrációs és informatikai bevételek lényegében a tavalyi szintet hozták. Az üzletág 20,7 milliárd forinttal zárta a negyedévet, és a költségek (15,1 milliárd forint) sem változtak éves összevetésben.
A cég eredményét befolyásolta, hogy 2024. január 1-jével a kormány kivezette a közműadót, ami 7,8 milliárd forint megtakarítást jelentett. Ugyanakkor a távközlési pótadó a bevétel növekedésével 1,6 milliárd forinttal, 8,9 milliárd forintra emelkedett. A profit éves összevetésben közel háromszorosára emelkedett: a tavalyi 11,8 milliárddal szemben 35 milliárd maradt adózás után a kasszában.
Ami a jövőt illeti, a menedzsment éves szinten 5 és 10 százalék közötti bevételnövekedéssel számol, az EBIDTA AL (kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, korrigálva az eszközhasználati jog után elszámolt értékcsökkenéssel és kamattal) a várakozások szerint 20-25 százalékkal nőhet.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak