Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a Szeniorok a neten elnevezésű online felmérésből.

A BeSocial digitális ügynökség készítette kutatás során idén márciusban összesen közel 5600 magyarországon élő, 55 év feletti internethasználót kérdeztek meg online szokásaikról.
 

 

A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ.

Facebook forever!

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók elsöprő többsége (mintergy 60%) a Facebookot választaná, további egynegyedüknél pedig a szintén a Meta cégbirodalom részét képező Messenger lenne a favorit. YouTube nélkül a jelek szerint csak minden tizedik 55 év feletti válaszadó lenne nagyon boldogtalan.

A kutatás készítői szerint a korosztály nyitottságát jelzi az is, hogy a megkérdezettek 30 százaléka használja már a TikTokot, minden tizedik ráadásul napi rendszerességgel. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók közel fele (47%-a) van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel.

A közösségi platformokon mutatott aktivitásuk ugyanakkor meglehetősen ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (68%) vagy ismerősök posztjainál (68%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9 százaléka viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok jelentős része (60%) hallgat magyar nyelvű podcast adásokat. Az influenszerek azonban csak mérsékelten érdeklik őket. A szeniorok többsége maximum néhányat követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló már vásárolt valamit egy influenszer vagy tartalomgyártó ajánlására.

Nem könnyű átverni őket?

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki.

A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59%), de viszonylag sokan (38%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43 százalékuk soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, tizedük pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel.

Férfias játékok 

A válaszok alapján a férfiak sokkal magabiztosabban mozognak a neten. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak szűk 38 százaléka kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53%).
 


A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2% vs. 8,4%) és a YouTube-ot (43% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Talán meglepőnek hat, de az idősebb korosztályok esetében a férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. Közel harmaduk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon, míg a nőknél ez az arány nem éri el a 23 százalékot. A férfiak 30 százaléka a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg ugyanez csak minden ötödik nőre jellemző.

A kutatásról szóló beszámoló ugyanakkor a férfiak javára írja, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden ötödik megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6% vs. 32,7%).

Közösség & HR

Kínában eltüntetnék a netről a pénzükkel villogó influenszereket

A kínai kormányzat újra fazonra nyírja a közösségi médiát, a túl nagyra hízott piaci cégek után a túlzott gazdagságukkal kérkedő felhasználók is nehéz időszak elé néznek.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.