A Porsche leányvállalataként működő MHP átfogó tanulmányt tett közzé a mesterséges intelligencia helyzetésől és várható hatásairól a járműiparban. A globális kutatás, melyben több ezer autóvezető vett részt Kínában, az Egyesült Államokban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Svédországban és Lengyelországban, többek között azokat a különbségeket is feltárta, amelyek az egyes piacokat jellemzik a járművekbe integrált MI-képességek megítélésében, és amelyek azt mutatják, hogy az európai sofőrök érdeklődnek a legkevésbé az ilyen jellegű technológiai újítások iránt.
Bár a tanulmány alapvetésként kezeli, hogy az iparágakon átívelő MI-alkalmazások a modern járműveknek is szerves részévé válnak, az európai fogyasztók nagy többségét nem lelkesíti sem az új megoldások gyakorlati megvalósítása, sem az abból fakadó értékajánlat. Míg a kínai válaszadók közel fele, 48 százaléka tekint elsősorban lehetőségként az autós mesterséges intelligenciára, addig az európai válaszadók alig fele akkora arányban, 23 százalékban osztják ezt az álláspontot – olvasható az AI News beszámolójában. Az MI lehetőségei és kockázatai nagyjából 39 százalékuk szerint állnak arányban egymással, 24 százalékuk szerint pedig a kiforratlan technológia kockázatai egyértelműen meghaladják annak lehetséges előnyeit.
Érdekesnek érdekes, de pénzt nem ér
Mindezt összefüggésbe helyezi, hogy a kínai válaszadók több mint 80 százaléka gondolja magáról, hogy érti az autókban megjelenő új technológiát, az európai sofőröknek azonban csak 54 százaléka ennyire magabiztos. A kutatás szerint a mesterséges intelligencia esetében nyilván a nagyobb biztonság és kényelem lehetősége lehet hatással a vásárlói döntésekre, az európaiak azonban "gyakran bizonytalanok és árérzékenyek", ami megmutatkozik az MI-szolgáltatásokra vonatkozó fizetési hajlandóságukban is: 23 százalékuknak érne pénzt az ilyesmi, szemben a kínaiak 39 százalékával.
A fogyasztók többsége egyébként mindenhol alapfelszereltségként, nem pedig különdíjas extraként tartja értelmezhetőnek az ilyen funkciókat. Ugyanakkor az adatalapú üzleti modellek és az MI-vel feljavított szolgáltatások kapcsán a hagyományos autógyártók még mindig bizalmi előnyt élveznek a technológiai nagyvállalatokkal szemben, a kutatás pedig azokat a területeket is meghatározza, ahol a mesterséges intelligencia tényleges értéket nyújthat az autóipari értékláncban. Bár a sofőrök nagy része érdeklődik az olyan MI-vezérelt funkciók iránt, mint amilyenek a vezetéstámogatás, az útvonaltervezés vagy a prediktív karbantartás, a gyártóknak nem lesz könnyű dolguk, ha ezekből pénzt akarnak csinálni – különösen nem Európában.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak