Az Apple Watch valósznűleg sosem lesz akkora dobás, mint az iPod vagy az iPhone, de az iparágon belül elég rendesen felrúgta a sámlit.

Az Apple titokban a világ egyik legnagyobb óragyártója lett: a legutóbbi negyedévben viszont már többet adtak el belőle, mint amennyit a teljes svájci óraipar (belértve a Rolexet, az Omegát, de még a Swatch-ot és minden más gyártót) szállított 2017 utolsó három hónapjában. A Canalys és az IDC becslése alapján ez azt jelenti, hogy az Apple az ünnepi időszakban nagyjából 8 millió Apple Watch-ot értékesített, miközben a fogyasztók a svájci vállalatok gyártmányaiból (a helyi iparági szövetség saját adatai alapján) 6,8 millió darabot vettek meg.

Az Apple Watch mindössze két és fél évvel ezelőtt, 2014 szeptemberében jelent meg, a svájciak pedig a XVI. század óta utaznak a miniatürizált óraszerkezetekben. Az összehasonlítás nyilván sántít, amennyiben az Apple okosórájának azon túl nem sok köze van az analóg vagy akár a digitális karórákhoz, hogy a pontos időt is mutatja. A diszrupciós hatás ettől még igen látványos, hiszen a Business Insider által összegyűjtött adatokból nagyon jól látszik, ahogy a viselhető technológiai eszközök (wearables) hihetetlenül rövid idő alatt váltak komoly tényezővé egy régóta működő piacon:

 

Az Apple Watch és a svájci óragyártók eladásai
Infogram


Az igazsághoz tartozik, hogy hogy a fenti mennyiségek a piackutatók (megfelelően pontos) becslései alapján állnak össze. Az Apple eddig még sohasem közölt pontos adatokat az Apple Watch értékesítéseiről, negyedéves jelentéseiben az okosórák az "egyéb termékek" kategóriába olvasztva jelennek meg. Ezt sokan maszatolásnak tartják, amivel a társaság a nem túl  látványos eredményeket próbálja kozmetikázni – 2016-ban még valóban úgy is tűnt, hogy az eladások laposak, és nem lehet kiugró növekedésre számítani. Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook ehhez képest a legutóbbi negyedévre 50 százalékos bevétel- és darabszám-növekedésről beszélt, ami két számjegyű bővülést jelentett minden egyes földrajzi szegmensben.

A svájciakkal való összehasonlítás eleve csak az értékesítés volumenét tekintve értelmes, hiszen a svájci órák között sok luxusmárka van, amely akár több tízezer dollárért adja el a különféle modelleket, és a legolcsóbb Apple Watch 180 dollár körüli ára tényleg a svájci tömegmárkák választékának legaljával állítható párhuzamba. Más okosóragyártók, mint a Samsung és a Google egyéb partnerei, azonban ugyanezen az árszinten mozognak, és közel sem adnak el ennyit – beleértve akár a kínai márkák hazai piacra szánt eszközeit.

A lényeg, hogy az embernek csak egy szabad csuklója van

Az IDC kutatási vezetője az előzetes eredményeket azzal a felkiáltással tette közzé Twitter-csatornáján, hogy a legutóbbi negyedévben az Apple volt a világ legnagyobb óragyártója, ami sokak szerint (és szerintünk is) az Apple Watch mint termék teljes félreértelmezése. Ennek számos oka van, kezdve az olyan jól hangzó hasonlatokkal, mint hogy az autók is mutatják az időt, mégsem számítanak órának, egészen odáig, hogy egy analóg karóra és egy Apple Watch Series 3 modell nem feltétlenül (sőt valósznűleg csak nagyon ritkán) egymással versenyző árucikkek.

Érdemes megjegyezni, hogy az Apple okosórák forgalmának gyors felfutása nem igazán látszik meg a svájci gyártók forgalmán – akik egyébként maguk is elkezdtek már okosórákat árulni, nyilván a testen hordható informatikai eszközök megjelenésére válaszolva, de egy másik közönségnek. Hogy ezt az Apple is mennyire így gondolja, azt Tim Cook is világossá tette, aki a wearables kategóriára (Watch, AirPods, Beats) a társaság bevételnövekedése szempontjából a második legfontosabb területként hivatkozott az iPhone mögött.

A következő lépésről szólva, a legtöbben az Apple okosszemüveg megjelenésére számítanak, amit aztán bármi követhet, egészen a technológiával felszerelt ruhadarabokig. Az egyik kommentár szerint közel az idő, amikor az Apple eladásait már a Nike-val fogjuk összehasonlítani, de az Apple a diszrupciós hatás ellenére sem válik ruhaipari szereplővé. Ennél lényegesebb kérdés, hogy egyes elemzők szerint már most kimondhatjuk: több mint 18 millió darabos éves eladásával az Apple egyelőre megnyerte a wearabe termékek versenyét.

Konzumer tech

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.