Az Apple Watch valósznűleg sosem lesz akkora dobás, mint az iPod vagy az iPhone, de az iparágon belül elég rendesen felrúgta a sámlit.

Az Apple titokban a világ egyik legnagyobb óragyártója lett: a legutóbbi negyedévben viszont már többet adtak el belőle, mint amennyit a teljes svájci óraipar (belértve a Rolexet, az Omegát, de még a Swatch-ot és minden más gyártót) szállított 2017 utolsó három hónapjában. A Canalys és az IDC becslése alapján ez azt jelenti, hogy az Apple az ünnepi időszakban nagyjából 8 millió Apple Watch-ot értékesített, miközben a fogyasztók a svájci vállalatok gyártmányaiból (a helyi iparági szövetség saját adatai alapján) 6,8 millió darabot vettek meg.

Az Apple Watch mindössze két és fél évvel ezelőtt, 2014 szeptemberében jelent meg, a svájciak pedig a XVI. század óta utaznak a miniatürizált óraszerkezetekben. Az összehasonlítás nyilván sántít, amennyiben az Apple okosórájának azon túl nem sok köze van az analóg vagy akár a digitális karórákhoz, hogy a pontos időt is mutatja. A diszrupciós hatás ettől még igen látványos, hiszen a Business Insider által összegyűjtött adatokból nagyon jól látszik, ahogy a viselhető technológiai eszközök (wearables) hihetetlenül rövid idő alatt váltak komoly tényezővé egy régóta működő piacon:

 

Az Apple Watch és a svájci óragyártók eladásai
Infogram


Az igazsághoz tartozik, hogy hogy a fenti mennyiségek a piackutatók (megfelelően pontos) becslései alapján állnak össze. Az Apple eddig még sohasem közölt pontos adatokat az Apple Watch értékesítéseiről, negyedéves jelentéseiben az okosórák az "egyéb termékek" kategóriába olvasztva jelennek meg. Ezt sokan maszatolásnak tartják, amivel a társaság a nem túl  látványos eredményeket próbálja kozmetikázni – 2016-ban még valóban úgy is tűnt, hogy az eladások laposak, és nem lehet kiugró növekedésre számítani. Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook ehhez képest a legutóbbi negyedévre 50 százalékos bevétel- és darabszám-növekedésről beszélt, ami két számjegyű bővülést jelentett minden egyes földrajzi szegmensben.

A svájciakkal való összehasonlítás eleve csak az értékesítés volumenét tekintve értelmes, hiszen a svájci órák között sok luxusmárka van, amely akár több tízezer dollárért adja el a különféle modelleket, és a legolcsóbb Apple Watch 180 dollár körüli ára tényleg a svájci tömegmárkák választékának legaljával állítható párhuzamba. Más okosóragyártók, mint a Samsung és a Google egyéb partnerei, azonban ugyanezen az árszinten mozognak, és közel sem adnak el ennyit – beleértve akár a kínai márkák hazai piacra szánt eszközeit.

A lényeg, hogy az embernek csak egy szabad csuklója van

Az IDC kutatási vezetője az előzetes eredményeket azzal a felkiáltással tette közzé Twitter-csatornáján, hogy a legutóbbi negyedévben az Apple volt a világ legnagyobb óragyártója, ami sokak szerint (és szerintünk is) az Apple Watch mint termék teljes félreértelmezése. Ennek számos oka van, kezdve az olyan jól hangzó hasonlatokkal, mint hogy az autók is mutatják az időt, mégsem számítanak órának, egészen odáig, hogy egy analóg karóra és egy Apple Watch Series 3 modell nem feltétlenül (sőt valósznűleg csak nagyon ritkán) egymással versenyző árucikkek.

Érdemes megjegyezni, hogy az Apple okosórák forgalmának gyors felfutása nem igazán látszik meg a svájci gyártók forgalmán – akik egyébként maguk is elkezdtek már okosórákat árulni, nyilván a testen hordható informatikai eszközök megjelenésére válaszolva, de egy másik közönségnek. Hogy ezt az Apple is mennyire így gondolja, azt Tim Cook is világossá tette, aki a wearables kategóriára (Watch, AirPods, Beats) a társaság bevételnövekedése szempontjából a második legfontosabb területként hivatkozott az iPhone mögött.

A következő lépésről szólva, a legtöbben az Apple okosszemüveg megjelenésére számítanak, amit aztán bármi követhet, egészen a technológiával felszerelt ruhadarabokig. Az egyik kommentár szerint közel az idő, amikor az Apple eladásait már a Nike-val fogjuk összehasonlítani, de az Apple a diszrupciós hatás ellenére sem válik ruhaipari szereplővé. Ennél lényegesebb kérdés, hogy egyes elemzők szerint már most kimondhatjuk: több mint 18 millió darabos éves eladásával az Apple egyelőre megnyerte a wearabe termékek versenyét.

Konzumer tech

Előfizetésekből és pólókból is tollasodhatnak a youtuberek

Bár a YouTube-on lehet a legjobban keresni, a videósok túlnyomó többségének a hideg vízre való sem jön össze. A platform új szolgáltatásai most a sok követővel és kevés bevétellel futó csatornákon segítenének.
 
Hirdetés

A felhőből érkezhet megoldás a zsarolóvírusokra

Azonnal felismeri, kezeli és megoldást nyújt a felhő alapú Cloud CPE rendszer a megjelenő zsarolóvírusokra. Az egyedülálló szolgáltatáshoz a T-Systems Magyarország ügyfelei Európában elsőként férhetnek hozzá.

Mintakeresés és –felismerés a személyes adatok védelmének szolgálatában. Természetesen a mesterséges intelligencia aktív közreműködésével.

a melléklet támogatója az SAS Institute

Hirdetés

Öt lépés a GDPR-kompatibilis adatkezeléshez

Az adatmenedzsment komplex feladat, amit a GDPR bevezetésével minden korábbinál körültekintőbben kell kezelni a cégeknek, különösen a heterogén vállalati rendszerekben. A többlépcsős folyamaton a SAS Institute szakértője, Szász Viktor vezet végig.

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.