Helyi idő szerint tegnap délelőtt kezdődtek gyűlni a hibajelentések az AWS észak-amerikai régióban lévő egyik adatközpontjából. A US-EAST-1 körzetébe tartozó ügyfelek ezt követően nagy számban szembesültek azzal, hogy működésükben fennakadások jelentkeznek. A technikai probléma ráadásul világszinten is éreztette hatását, mivel ez a központ felel az AWS kezelőkonzolának megfelelő működéséért is.
A kimaradás azonban leginkább az Észak-Virginiában található, egyébként legrégebb óta működő AWS-központ régiójában okozott kellemetlenségeket. A hiba érintette az EC2 (Elastic Compute Cloud), a DynamoDB és az Amazon Connect szolgáltatásokat, ami miatt egy sor ismert szolgáltatónál megállt az élet. A teljesség igénye nélkül érintett volt például a Netflix, a Disney, a Tinder és a Roku.
Hogy mennyire természetesnek véljük a cloudszolgáltatások üzemelését, arról egy fejlesztő témával kapcsolatos megjegyzése jól árulkodik. A szakember ugyanis 2 órát töltött azzal, hogy megtalálja a kódjában rejlő (nem létező) hibát, mire rájött, hogy az csak azért nem fut rendesen, mert az AWS nem működik.
Megehették, amit főztek
A világ legjelentősebb szolgáltatójaként természetesen önmagában is súlyos arcvesztéssel jár egy ilyen mértékű, hosszú órákig meglévő technikai malőr. Az Amazon azonban nem úszta meg ennyivel, hiszen - teljesen természetes módon - a vállalat egyéb részlegei is erősen támaszkodnak az AWS nyújtotta szolgáltatásokra.
A hiba miatt sorra álltak le az Amazon webáruházába befutó rendeléseket kezelő üzemek. Mindezt ráadásul egy olyan időszakban, amikor az eladások napról napra egyre csak nőnek a közelgő ünnepek miatt. Az internetet ellepő dolgozói helyzetjelentések alapján a legtöbb helyen korai ebédre küldték a dolgozókát, abban a reményben, hogy gyorsan megoldódik a probléma. Ám mivel az délután folyamán is jelentkezett, így a menedzserek felajánlották a munkatársaknak a korai (fizetés nélküli) lelépést, ám a dolgozók többsége maradt, és láblógatva várta a helyzet rendeződését.
Erre nagyjából késő délutánig kellett várni, de a mérnököknek még azt követően is több órára volt szüksége ahhoz, hogy teljesen gatyába rázzák a letérdelt szolgáltatásokat. A hiba okáról az AWS nem közölt részletes információkat.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak