Bár az Adobe elsősorban olyan alkalmazásairól ismert, mint az említett Photoshop, emellett az online marketingben használt business-to-business szoftvereszközöket is értékesít, amelyek legutóbbi pénzügyi évében már 21,5 milliárd dolláros árbevételének negyed részét hozták. Ugyanígy igaz, hogy a gyártó már évekkel ezelőtt fejest ugrott az MI-alapú szolgáltatásokba a Firefly képgenerátorral vagy generatív funkcióival, de most a marketinges vonalon is az MI-ügynökökre (agentic AI) épülő termelőeszközök felé fordul, amelyeken keresztül testre szabhatóvá tenné a mindennapi ügyfélélményt.
A Las Vegas-i Adobe Summit konferencia egyik bejelentése szerint a társaság olyan MI-ügynökök bevezetésére készül, amelyek segítségével a márkák online tevékenységük alapján célozhatják meg a különböző felhasználókhoz a marketingüzenetekkel. A beszámolókban szereplő egyik példa alapján a tartalmat hozzá lehet igazítani mondjuk egy fiatal felhasználó profiljához, aki az adott webhelyre egy TikTok-hirdetésen keresztül jutott el, de ugyanúgy átalakítható lesz egy idősebb személy profiljához illeszkedve, aki valamilyen hagyományos keresőben kattintott a lekérdezés eredményére.
Az ígéretek egyelőre csak ígéretek
A Reuters az Adobe illetékes alelnökét idézik, aki szerint a felhasználók egyre inkább elvárják, hogy a webhelyekkel a ChatGPT-hez hasonló chatbotokon keresztül kommunikáljanak, így a vállalkozásoknak is jól jön, ha az ügyfeleke jobban megismerve tudják biztosítani ezeket a képességeket. Így ha valaki egy Instagram-hirdetésből egy utazási oldalra érkezik, és az utazás lefoglalásáról érdeklődik, a webhely chatbotja ellenőrizni tudja mind a rendelkezésre álló lehetőségeket, mind a hirdetésben megjelenített úti célt, ezáltal pedig jobb képet kaphat róla, hogy mit javasoljon a felhasználónak.
Az Adobe elképzelése szerint az MI-ügynökök abban is segítik a weboldalakat, hogy összehangolják az eddig teljesen máshogy kezelt funkciókat mindkét funkciót, közben pedig új erőforrásokat adjanak a digitális marketingesek kezébe. Az egyik új MI-eszköz például lehetővé teszi számukra, hogy megosszák a mesterségesintelligencia-ügynökökkel a weboldal módosításával kapcsolatos céljaikat a digitális eladások növelésére, azok pedig javaslatot tegyenek a változtatásokra, és szükség szerint végre is hajtsák azokat, lényegesen felgyorsítva ezeket a korábban hónapokig tartó folyamatokat.
Az Adobe elképzelése szerint így az MI-ügynökök függetlenül is dolgozhatnak a webhelyek optimalizálásán, az ismétlődő tartalom-előállítási feladatokon, a célközönség finomításán és más feladatokon. A generatív MI alkalmazására irányuló erőfeszítések kiterjesztésének, ami eddig a Creative Cloud vagy a Document Cloud termékekre irányult, természetesen még a befektetőket is meg kell győznie: a kommentárok szerint az MI-eszközök tényleges hasznát egyelőre nem sikerült teljesen meggyőzően igazolni, amit jól mutat, hogy az elmúlt 12 hónapban az Adobe részvényei 12 százalékot veszítettek értékükből.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak