Bár az Adobe elsősorban olyan alkalmazásairól ismert, mint az említett Photoshop, emellett az online marketingben használt business-to-business szoftvereszközöket is értékesít, amelyek legutóbbi pénzügyi évében már 21,5 milliárd dolláros árbevételének negyed részét hozták. Ugyanígy igaz, hogy a gyártó már évekkel ezelőtt fejest ugrott az MI-alapú szolgáltatásokba a Firefly képgenerátorral vagy generatív funkcióival, de most a marketinges vonalon is az MI-ügynökökre (agentic AI) épülő termelőeszközök felé fordul, amelyeken keresztül testre szabhatóvá tenné a mindennapi ügyfélélményt.
A Las Vegas-i Adobe Summit konferencia egyik bejelentése szerint a társaság olyan MI-ügynökök bevezetésére készül, amelyek segítségével a márkák online tevékenységük alapján célozhatják meg a különböző felhasználókhoz a marketingüzenetekkel. A beszámolókban szereplő egyik példa alapján a tartalmat hozzá lehet igazítani mondjuk egy fiatal felhasználó profiljához, aki az adott webhelyre egy TikTok-hirdetésen keresztül jutott el, de ugyanúgy átalakítható lesz egy idősebb személy profiljához illeszkedve, aki valamilyen hagyományos keresőben kattintott a lekérdezés eredményére.
Az ígéretek egyelőre csak ígéretek
A Reuters az Adobe illetékes alelnökét idézik, aki szerint a felhasználók egyre inkább elvárják, hogy a webhelyekkel a ChatGPT-hez hasonló chatbotokon keresztül kommunikáljanak, így a vállalkozásoknak is jól jön, ha az ügyfeleke jobban megismerve tudják biztosítani ezeket a képességeket. Így ha valaki egy Instagram-hirdetésből egy utazási oldalra érkezik, és az utazás lefoglalásáról érdeklődik, a webhely chatbotja ellenőrizni tudja mind a rendelkezésre álló lehetőségeket, mind a hirdetésben megjelenített úti célt, ezáltal pedig jobb képet kaphat róla, hogy mit javasoljon a felhasználónak.
Az Adobe elképzelése szerint az MI-ügynökök abban is segítik a weboldalakat, hogy összehangolják az eddig teljesen máshogy kezelt funkciókat mindkét funkciót, közben pedig új erőforrásokat adjanak a digitális marketingesek kezébe. Az egyik új MI-eszköz például lehetővé teszi számukra, hogy megosszák a mesterségesintelligencia-ügynökökkel a weboldal módosításával kapcsolatos céljaikat a digitális eladások növelésére, azok pedig javaslatot tegyenek a változtatásokra, és szükség szerint végre is hajtsák azokat, lényegesen felgyorsítva ezeket a korábban hónapokig tartó folyamatokat.
Az Adobe elképzelése szerint így az MI-ügynökök függetlenül is dolgozhatnak a webhelyek optimalizálásán, az ismétlődő tartalom-előállítási feladatokon, a célközönség finomításán és más feladatokon. A generatív MI alkalmazására irányuló erőfeszítések kiterjesztésének, ami eddig a Creative Cloud vagy a Document Cloud termékekre irányult, természetesen még a befektetőket is meg kell győznie: a kommentárok szerint az MI-eszközök tényleges hasznát egyelőre nem sikerült teljesen meggyőzően igazolni, amit jól mutat, hogy az elmúlt 12 hónapban az Adobe részvényei 12 százalékot veszítettek értékükből.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak