A DIGI vezetékes tévében piacvezető lett, de a vezetékes netben és a hangszolgáltatásban még mindig jóval kisebb szereplő, mint a piacvezető Telekom.
Hirdetés
 

Májusban hagyta jóvá – feltételekkel – a Gazdasági Versenyhivatal azt a tranzakciót, melynek keretében az Invitel a DIGI tulajdonába került. A feltétel az volt, hogy a DIGI-nek 16 olyan településen kell értékesítenie az érdekeltségét, ahol eddig csak az Invitellel versenyzett, azaz az új helyzet után versenytárs nélkül maradt.

Vezetékes szegmensben nagyot nőtt

Az egyesült cég sajtóközleményt is kiadott arról, hogyan változtak a piaci erőviszonyok. A közlemény szerint a DIGI Csoport átvette az első helyet a hazai műsorterjesztési szegmensben, az internet- és hangszolgáltatások területén pedig a második legnagyobb szolgáltatóvá vált.

A vállalat szolgáltatási területe és ügyfélköre is számottevően bővült. A közlemény adatai szerint a DIGI a teljes hazai televíziós piac 30,4 százalékát birtokolja, míg az eddig legnagyobb szolgáltató, a Magyar Telekom 27 százalékkal csupán a második (azzal együtt is, hogy áprilistól májusig 1 százalékkal tudta növelni piaci részesedését). Bár a piac telítettnek tekinthető, ez a hátrány viszonylag rövid idő alatt leküzdhető, azaz a DIGI-nek igencsak jó ajánlatokkal kell előállnia ahhoz, hogy azokon a területeken is megtartsa ügyfeleit, ahol erős a konkurenciája.

A vezetékes szélessávú internet- és telefonszolgáltatások területén egyelőre stabil másodikká vált. Előbbinél 24,8, utóbbinál 22,7 százalékos a részesedése. Ugyanakkor ebben a két szegmensben a piacvezető és a második között sokkal nagyobb a különbség: A Telekom a szélessávú internet-előfizetési piac 35,3 százalékát, a vezetékes telefonpiacnak pedig a 49 százalékát birtokolja.

 
Magyar vezetékes távközlési és TV-piac, 2018. május
Infogram


A vállalat a HWSW-nek azt nyilatkozta, hogy a piaci részesedését a fent említett településekről történő kivonulás nem befolyásolja számottevően.

Fejleszteni akarnak

A Magyar Telekom és a DIGI helyzete azonban nagyban különbözik. Míg a Telekom szolgáltatásai jelentős részét saját hálózatán nyújtja, addig az DIGI az Invitel ügyfeleinél hozzá van kötve az Invitechhez, amelynél a szétváláskor az ország mintegy 4/5-ét lefedő hálózat maradt. Ez az üzemeltetés terén könnyebbséget jelent, de az már közel sem biztos, hogy a hálózatfejlesztést egyszerűbbé teszi.

Pedig a Portfoliónak Ryszka Sambor, a Digi Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta (https://m.portfolio.hu/vallalatok/telekom/uj-piacvezeto-telekomceg-jott-letre–magyarorszagon.292498.html), hogy nem csak a mobilhálózatunkat építik, hanem folyamatosan fejlesztik a vezetékes hálózatunk is. Emellett szeretnék saját standardunk szerinti optikai hálózattá alakítani az Invitel által lefedett területeket is, melyek az ügyvezető szerint vegyes örökség. Jelentős része régi rézhálózat.

Mobilitás

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.