Liverpoolban először a fejfájással jelentkező pácienseket priorizálnák az MI-alapú chatbotok segítségével, amelyek előre begyűjtenék tőlük az ehhez szükséges információt.
Hirdetés
 

A brit nemzeti egészségügyi szolgálat (NHS) egyik Liverpoolban működő egysége a Tata Consultancy Services-szel (TCS) közösen épít mesterséges intelligenciára épülő chatbotot a betegek hosszú várakozási idejének csökkentésére, ami arrafelé is megszokott dolognak számít. Ahogy az AI News riportjából kiderül, a koronavírus-járvány okozta felfordulás ott is látványosan megnövelte a várólistákon szereplő betegek számát. Arról ugyan megoszlanak a vélemények, hogy az NHS-nek milyen reformokra lenne szüksége, de abban nagyjából mindenki egyetért, hogy jelenlegi működése lassan fenntarthatatlan lesz, a modern technológia pedig létfontosságú a dolgozókat és a pácienseket is támogató fejlesztésekhez.

Itt jön a képbe a TCS is, amellyel a szóban forgó szervezet, a Walton Centre NHS Foundation Trust digitális megoldások kialakítására szövetkezett az egészségügyi szakemberek hatékonyságának növelésére, a betegek várakozási idejének lefaragására és az általános élmény javítására. A TCS illetékes üzletágvezetője szerint a máshol is bevezethető, következő generációs megoldások alapjait igyekeznek lerakni, amelyek más intézményekben is lökést adhatnak majd az innovációnak. Mindennek első eleme egy MI-alapú chatbot lenne, amelynek célja, hogy átalakítsa a fejfájással küzdő betegek diagnosztizálásának és kezelésének gyakorlatát.

Az is eredmény, ha időt spórolnak

A fejfájás nem egyszerű probléma, amennyiben a jelentéktelen dolgoktól a potenciálisan végzetes, vagy legalábbis az érintettek életét megváltoztató állapotokat is jelezhet. Természetesen mindenkinek azt tanácsolják, hogy ha a szokásostól eltérő tüneteket tapasztal, akkor vizsgáltassa ki magát, de a betegek rangsorolása a várólistákon kritikus és nehéz feladat. A legtöbb ambuláns beutaló a The Walton Centre neurológusainál is az ilyen esetekből ered, a chatbot munkába állítása pedig lehetővé tenné a páciensek állapotával kapcsolatos fontos információ előzetes begyűjtését, amelynek alapján az első találkozó előtt áttekinthető jelentés készül a vizsgálatra jelentkezőkről.

A jelentések klinikai értékelésétől függően a betegeket sürgős vizsgálatra küldhetik, vagy akár útmutatást kínálhatnak nekik a tüneteik enyhítésére, amíg a sorukra várnak. A rendszert később más területekre is kiterjesztenék azzal a nyilvánvaló feltétellel, hogy az új megoldásnak hatékonynak és biztonságosnak kell lennie, javítva az ellátásra szorulók gyógyulási esélyeit. Bár kezdetben egy meglehetősen korlátozott próbaverzióról van szó, már ettől is eredményeket várnak a betegek priorizálásában és abban, hogy az egészségügyi szakemberek szűkre szabott ideje ne menjen el az előzetesen másképp is összegyűjthető információ megszerzésére.

Közösség & HR

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.