A japán gyártó nemsokára demózza is a technológiát, amely egészen új módon támogatná az autóvezetést.
Hirdetés
 

Az autógyártók ma már szinte kivétel nélkül olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyek gépi algoritmusok segítségével részben vagy egészben átveszik, automatizálják az emberi sofőrök eddigi feladatait. A Nissan újítása mindezt más megközelítésbe helyezi: a japánok nem kiváltani, hanem támogatni próbálják a humán döntéshozatalt.

Ennek értelmében az autóvezetők továbbra is maguk irányítják a járműveket, de a Brain-to-Vehicle (B2V – az agy és a jármű kapcsolata) technológia segítségével az autók rendszere interpretálja a sofőr reakcióit, és megpróbál aládolgozni a fellépő szándékoknak vagy szükségleteknek.

Megpróbálja kitalálni a gondolatainkat

A Las Vegas-i CES kiállításon néhány nap múlva a gyakorlatban is bemutatkozó fejlesztés a Nissan közleménye szerint teljesen új szintre helyezheti az ember és a gép interakcióját. Az agyhullámokat vizsgálva valós időben érzékeli például a mozdulatok megkezdését, például a kormány elfordítását vagy a pedálok kezelését. a vezetést támogató készségek pedig felgyorsítják a műveleteket.

Ez a vállalat elképzelése alapján egyrészt a reakcióidőjelentős, tizedmásodpercekben mérhető javulását eredményezi, másrészt  hatékonyság fokozásával hozzájárul a vezetési élményhez is. A B2V a Nissan fejlesztéseit meghatározó Intelligent Mobility jövőkép részeként emellett olyasmire is alkalmas, mint a vezetési stílust és az utasteret meghatározó beállítások komfort-diszkomfort érzéshez igazodó áthangolása, amikor a jármű autonóm üzemmódban közlekedik.
 


A B2V alkalmazásához a fenti videóban is látható fejpánt szükséges, ez gyűjti az agyi aktivitást meghatározó jeleket, hogy azokat a jármű rendszere elemezze. A Nissan rendszere ennek alapján akár 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban képes végrehajtani egy adott akciót, mint maga a sofőr, de a beavatkozás mégsem feltűnő vagy zavaró, hiszen az utasítások közvetve magától a sofőrtől származnak.

A Nissan közleménye ezzel kapcsolatban kiemeli, hogy az autonóm járművekről szólva a legtöbbünkben egy személytelen jövőkép él, amelyben az emberek fokozatosan átengedik az ellenőrzést a gépeknek. A B2V technológia viszont ennek éppen az ellenkezőjére törekszik, az autók rendszere az agyhullámokon keresztül a sofőr döntéseit szolgálja ki, így a japán gyártó szándéka szerint érdekesebbé és élvezetesebbé teszi majd a vezetést.

Konzumer tech

Újabb egymilliárd dolláros befektetés a legértékesebb MI-fejlesztőbe

A kínai SenseTime elképesztő tempóban fejlődik, és ilyen ütemben szívja fel a befektetői tőkét is.
 
A szállodaipar soha nem látott hatékonysággal képes kiszolgálni a pihenést és a kikapcsolódást. Ugyanakkor rengeteg munka és erőforrás van mögötte, hogy ön ezt cikket hotelszobája kényelméből olvashatja.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.