Az Egyesült Államokban a következő években nem hogy nem csökken tovább, de az előrejelzések szerint még növekedhet is az újradizájnolt feature phone-ok piaca.

A butatelefonnak is nevezett feature phone-ok globális lassan kimennek a divatból, de eltűnni egy jó darabig nem fognak. A Statista adatai alapján az idén is 11 milliárd dollárosra becsült piacuk csak 2028-ra zsugorodhat 9 milliárd alá, az Egyesült Államokban pedig még cifrábban alakul a történet. Az amerikai piacon a gyártó továbbra is milliószámra értékesírik a 2000-es évek elején használtakhoz hasonló eszközöket, beleértve a GPS-szel vagy hotspottal rendelkező összecsukható (flip) és csúsztatható (slide) telefonokat. A Nokia márkát használó HMD Global eladásai például úgy növekedtek 2022-ben az USA-ban, hogy összességében az előző évinél kevesebb készüléket szállítottak világszerte.

A CNBC szerdai riportjában megszólaló szakértő szerint "bizonyos Z generációs populációk" esetében már megfigyelhető, hogy az embereknek egyszerűen elegük lesz a képernyőkből: nem értik, mi történik a mentális egészségükkel, de megpróbálják visszaszorítani az ilyen irányú tevékenységüket. És ahogy a fiatalok egy része visszatér a buta (vagy inkább minimalista) telefonokhoz, úgy az észak-amerikai piac is nagyjából egyenletessé válik, sőt egyesek szerint néhány százalékkal még növekedhet is a következő öt évben. Egyes gyártók pedig igyekeznek meglovagolni a trendet, és megcélozták azokat a vásárlókat, akik kevesebb időt töltenének a közösségi médián lógva.

Nagy forradalomra nem kell készülni

A Counterpoint Research szerint egyébként a 2022-ben eladott feature phone-ok csaknem 80 százalékát a Közel-Keleten, Afrikában és Indiában vették meg, ahol a legutóbbi negyedévben ugyancsak kevésbé lelkesen cserélgették okostelefonra a középkategóriás telefonokat. De a CNBC beszámolójából az is kiderül, hogy a Z generáció látszólagos vonzalma a butatelefonok iránt nem is annyira azok eladásaiban tükröződik, hanem az említett minimalista dizájnok felfutásában. Az ilyen új márkák hangsúlyozzák, hogy nem a technológiaellenességet, hanem a tudatos választást képviselik – vagyis hogy mindenki a neki megfelelő módon használhassa a technológiát életminőségének javításra.

Mások azért azt is megjegyzik, hogy a Z generáció növekvő vonzalma inkább a modernitás alapvető szimbólumainak elutasításából fakad, nem pedig a mobiltelefon újrafeltalálása iránti vágyból. A YouTube-ot mindenesetre már elöntötték az ilyen eszközöket népszerűsítő influencer-videók, egyfajta "wellness-szemléletet" adva az okostelefon-ellenes kezdeményezéseknek. Ahogy néhány nappal ezelőtt mi is beszámoltunk róla, az okostelefonokpiaca eközben a darabszámot tekintve másfél éve folyamatos visszaesésben van, és a legutóbbi negyedévben is pont a legnagyobb haszonkulccsal forgalmazott csúcstelefonok iránt csökkent legnagyobb mértékben az érdeklődés.

Konzumer tech

A törvényhozóknak sem tetszik, hogy már a gondolatokból is árucikket faragnak

Nem újdonság, hogy folyamatosan gyűjtik és értékesítik az emberek személyes adatait azok a cégek, amelyeknek az alkalmazásait használják, de még ebben is szintlépést jelenthet, amit a neurotechnológiai vállalatok művelnek.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.