A fertőzésveszély miatt bezárt Microsoft Store-ok már nem nyitnak újra, a cég stratégiát váltana a kiskereskedelmi értékesítésben. A járvány hatásait mutatja, hogy sokkal kisebb lépésekkel haladva, de maga az Apple is hasonló irányváltásra készülhet.

A társaság március végén, a világjárványra reagálva zárta be azonnali hatállyal a Micrososoft Store üzleteket, hogy az Apple-höz és más gyártókhoz hasonlóan alkalmazkodjon a korlátozásokhoz, és a maga módján is lassítsa a járvány terjedését. A vállalat összesen 83 ilyen fizikai kiskereskedelmi egységet működtetett világszerte, jellemzően az Egyesült Államokban, de a hálózat jelen volt Kanadában, Ausztráliában, az Egyesült Királyságban vagy Puerto Ricóban is. A Microsoft korábban is a legelső nagy techcégek között volt azzal, hogy lehetőség szerint otthoni munkavégzésre irányította több mint 50 ezer seattle-i alkalmazottját, és a boltok bezárásával is igyekezett az online felületekre irányítani a vásárlókat.

Érdemes megjegyezni, hogy a járvány nyomán a Microsoft tőzsdei teljesítménye is folyamatosan romlott, de a társaság részvényei éppen ezzel egy időben kezdtek újra megerősödni az Azure, a Skype for Business vagy a Microsoft Teams sikereivel. Az árfolyam ebben a pillanatban már csúcsokat döntöget, és a Microsoft piaci kapitalizációja az 1500 milliárd dollárt közelíti.

Nem tudhatjuk, hogy a fizikai üzletek bezárása mutatta meg igazán az online értékesítési csatornák hatékonyságát, vagy egy korábbi elképzelés valósul meg, de a Microsoft pénteken bejelentette, hogy a boltok többé már nem is fognak kinyitni: a társaság stratégiát vált a kiskereskedelmi értékesítésben, és megszünteti a Microsoft Store fizikai létesítményeit. A vonatkozó közlemény szerint a munkatársak bebizonyították, hogy ezeken a korlátokon túl is képesek az ügyfelek sikeres kiszolgálására, a vállalat pedig a jövőben a digitális storefront stratégiára koncentrál a Microsoft.com szolgáltatásaival.

A járványok maradnak, a boltok mennek

Az érintett dolgozókat a vállalat más részlegeinél helyezik el, vagy távmunkában is elvégezhető feladatokat kapnak. Az átalakítás a Microsoft adózás előtti eredményét 450 millió dollárral terheli meg, amit teljes egészében a június végéig tartó pénzügyi negyedévre könyvelnek. Ezzel lezárul a Microsoft Store-ok több mint tízéves története, és a New York-i, londoni, sydney-i és redmondi egységek is csak úgy nyitnak majd újra, hogy a vállalat teljesen újragondolja a műkösdésüket, és egyfajta "élményközponttá" alakítja őket.

A Microsoft Store-ok egyébként sosem voltak sikeresek abban a tekintetben, hogy sem az üzletek számában, sem azok forgalmában nem tudták megközelteni az Apple Store boltokat. Nem véletlen, hogy az Apple jóval óvatosabban kezeli a az online átállást, és a megfelelő biztonsági intézkedések mellett május eleje óta sorban nyitogatja újra a Kínán kívüli 460 üzletét. A társaság ugyanakkor továbbra is azt sulykolja, hogy a vásárlók lehetőleg online csatornákon intézzenek minden lehetséges dolgot, és netes felületein is elindította azt a kiskereskedelmi csomópontot, ami az "everything you love about our stores is online" (kb. "minden itt van online, amit a boltjainkban szeretsz) szlogen jegyében a megszokott vásárlási élményt próbálja biztosítani.

Ez egészen odáig megy, hogy a vásárlók személyesen beszélhetnek az Apple szakértőivel, leszervezhetik a cseréket vagy mindent megtudhatnak az Apple Card szolgálltatásról – vagyis tényleg nem nagyon marad olyan dolog, amely miatt érdemes lenne bárkinek is bemennie egy Apple Store-ba, leszámítva a legtürelmetlenebb fogyasztókat vagy azokat, akik szeretnek mindent kézbe venni a vásárlás előtt. A beszámolók szerint ez pontosan azt jelzi, hogy az Apple is alapvetően meg akarja változtatni az ügyfelekkel való interakció módját, és a járvány tanulságait levonva minél előbb a digitális csatornákra akarja terelni a forgalom legnagyobb részét. Az Apple Store-ok sikeressége viszont azzal jár, hogy ezt nem tudja a Microsofthoz hasonlóan, szinte egyetlen mozdulattal megtenni.

Piaci hírek

Kínában már tudnak valamit az Apple MI-s szervercsipjéről

A pletyka forrása egy Weibo-felhasználó, aki korábban is bizonyította: jó helyekről informálódik Apple-ügyekben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.