Csak augusztusban fogadták el az új szakképzési kerettantervet, amely több jelentős változást hozott. Ezek egyike mintegy 450 informatika tanárt érint, akik a programozás tantárgy keretében extra feladatot kaptak. Közel ötezer szakgimnáziumi diákot konkrét tananyag híján kellene megtanítani weboldalak készítésére. Egy alapítvány és egy oktatási cég szerencsére megoldást talált a problémára.
Megoldja a piac
A Hálózati Tudás Terjesztéséért Programiroda Alapítványhoz (HTTP Alapítvány) a kerettanterv elfogadását követően sok megkeresés érkezett, miszerint a programozás tantárgyba beépített új tudásanyag átadása nehézségeket okoz a szakmának, különösen a felkészülési idő rövidsége jelentett nagy kihívást. A helyzet megoldására az alapítvány olyan partnert keresett, amely képes egyszerre több száz oktató gyors és megfelelő felkészítésére.
Az informatikai témájú oktatási kurzusokat kínáló NetAcadémia vállalta a tanárok felkészítését, ráadásul a képzés teljesen ingyenes a résztvevők számára. Az oktatóközpont a tanárokat online tanfolyamon készíti fel az új tananyag elsajátítására egy olyan program keretei között, mely a diákok bevonását is lehetővé teszi.
A felajánlás keretében minden szakgimnáziumban oktató tanár díjmentesen férhet hozzá a tanártovábbképzési programban szereplő tanfolyamokhoz HTML, CSS, JavaScript és további fejlesztői témákban. A program célja egyben az is, hogy projektmunkára nevelje a fiatalságot, hiszen az első tanfolyam végén egy tanáraikkal közös projektpályázatban adhatnak számot a diákok a megszerzett tudásukról.
Eddig bejött, de tovább is lépnének
Az oktatási központ ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy a sok tanárt és több ezer diákot érintő sürgős ügy miatt döntöttek a pro bono felajánlás mellett. Fóti Marcell a speciális tanfolyamsorozat eddigi eredményeit rendkívül pozitívnak értékelte: a november 7-én induló, kerettanterv szerint kialakított első online oktatásra több mint háromszáz informatikatanár jelentkezett.
A kezdeti sikeren felbuzdulva a NetAcademia egyéb iskolatípusok tanárait is szívesen bevonná a programba annak érdekében, hogy minden fiatal megfelelő alapismereteket szerezzen, amelyek akár az informatikai pálya felé orientálhatják a későbbiekben. A projekt széleskörű elterjedése esetén azt remélik, hogy a hazai informatikushiányból fakadó munkaerőpiaci problémák akár már három éven belül mérséklődhetnek.
Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben
A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak