A Warner Bros. egy Los Angeles-i startup gépi tanuló algoritmusával egészíti ki döntéstámogatási arzenálját. Állítólag ez a kreatív munkát egyáltalán nem érinti majd.
Hirdetés
 

A világ öt legnagyobb filmstúdiójának egyike, a Warner Bros. megállapodott a Cinelytic nevű Los Angeles-i startuppal a vállalkozás által fejlesztett algoritmus alkalmazásáról. A Cinelytic a gépi tanulásra épülő technológiája egy-egy film jövőbeni sikerét próbálja megjósolni, ami a cég vezérigazgatója szerint a filmek reklámozásához vagy terjesztéséhez biztosít döntéstámogató eszközöket, vagyis a kreatív munkához nincs köze. Ahogy azt a megegyezésről tudósító lapok forrásai is megerősítik, a projektek kereskedelmi szempontból fontos részleteinek elemzéséről van szó: a kreatív folyamatokhoz továbbra is emberi tapasztalatokra és megérzésekre lesz szükség, azt azonban a gép jobban be tudja lőni, hogy például Tom Cruise vagy Keanu Reeves szerepeltetésétől várható-e a magasabb nyitó bevétel a 25 év alatti európai fogyasztók körében.

A Cinelytic nem az egyetlen startup vállalkozás, amely ezen a területen mozog, és a filmes szakma korábban nem igazán tartotta hitelesnek a gépi intelligencia ilyen irányú alkalmazását. Ahogy a The Verge riportjából kiderül, maguk a mesterséges intelligenciával foglalkozó szakemberek is általában szkeptikusak ezekkel a felhasználásokkal kapcsolatban: a korábbi események adataiból betanított rendszerek jellemzően konzervatív predikciókat adnak, mivel a korábbi sikerek mögött álló mintákat határozzák meg. Ez a változékony filmes területen nem feltétlenül releváns abban a tekintetben, hogy jövőre mi hozhatja majd lázba a nézőket, az olyan megállapításokhoz pedig, mint hogy Scarlett Johansson jó esellyel beviszi a nézőket a moziba, nem igazán van szükség MI-technológiák bevetésére.

Itt is praktikus lehet, amíg megfelően használják

Ezzel szemben a filmiparban is van egy nagy csomó alacsony hozzáadott értékű, repetitív feladat, amelyek automatizálása mindenhol hasznos dolog. Már csak azért is, mert ez időt és forrásokat szabadít fel a csomagolás, a marketing, a disztribúció vagy a bemutatók időpontjának finomhangolására. A mostani üzletről legelőször beszámoló The Hollywood Reporter itt kiemeli a filmfesztiválokat, ahol a stúdiók licitháborúkat folytatnak a forgalmazói jogokért, és esetenként tényleg néhány óra leforgása alatt kell meghozniuk sok millió dolláros döntéseket. A lapnak a Warner Bros. illetékes alelnöke ki is fejtette, hogy a vállalatnál napi szinten kell nehéz elhatározásokra jutniuk a filmek gyártását vagy értékesítését érintő kérdésekben, ebben pedig nagy segítséget jelentenek a minél pontosabb adatok.

A Cinelytic rendszere elvileg másodpercek alatt kiszámolja mindazt, amivel az emberi munkaerő csak napok alatt boldogul, legyen szó akár az egyes csomagok, akár a filmsztárok értékének felbecsüléséről. Bár Hollywoodban más iparágakkal ellentétben csak nagyon lassan fordultak a technológia ilyen irányú alkalmazásai felé, a mindössze négy éve működő Cinelytic szerint mára világossá vált, hogy a mesterséges intelligencia ezen a területen nem veszélyezteti a kreatív szakemberek munkáját. A cégnek sem a Warner Bros. az első ügyfele (a referenciák között ott van többek között a Sony Pictures, az STX, az Ingenious Media és a Productivity Media), és így nem is a Warner Bros. az első olyan nagy stúdió, amely gépi adatelemzésre is támaszkodik, mielőtt zöld utat ad valamilyen projektnek.

Ahogy arra sokan felhívják a figyelmet, a határvonal azért nem teljesen egyértelmű a kreatív és az üzleti jellegű döntések között, így van, aki szerint véleményes dolog, hogy a gépi intelligencia utat talál a filmszakmába. Ahogy mások mellett a 444.hu cikkei is bemutatják, a nagy stúdiók az utóbbi időben egyre kockázatkerülőbb módon viselkednek, és az eredeti ötletekkel való kísérletezés helyett a folytatások vagy a franchise-ok váltak meghatározóvá a működésükben. Ezen nyilván nem segít, ha a korábbinál nagyobb mértékben támaszkodnak a szoftverekre, amelyek a már említett módon korábbi adatokból tanulnak. Így akkor is konzervatívabb előrejelzéseket készítenek, ha fel is fedeznek sok olyan mintát az adattömegben, amelyet az emberek csak lassabban (vagy sehogy sem) határoztak volna meg.

Cloud & big data

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.