A befektetők egyre több pénzt tolnak azokba a fiatal technológiai vállalkozásokban, amelyek eljuttatják a szélesebb közönséghez, és közösségi élménnyé változtatják az akár valódi tétek nélkül is működő sportfogadásokat.

Az utóbbi időben technológiai és médiastartupok újabb hulláma jelent meg a sportfogadási iparághoz kapcsolódva, amelyek eszközöket kínálnak a nagy szolgáltatóknak a platformok megkülönböztetéséhez. A trend természetesen az Egyesült Államokból indul, ahol már javában zajlik az az átalakulás, amelynek eredményeként a sportfogadás lassan átlépi a hagyományos megítélését (tudniillik hogy az alkohol- és dohányiparhoz, a pornográfiához és a prostitúcióhoz, vagy akár a fegyveriparhoz hasonlóan bűnös szenvedélyekből csinálna üzletet), és egyre inkább a sportrajongók mindennapos életének részévé válik.

A Business Insider riportjában megszólaló startup-befektetők szerint a legígéretesebb induló vállalkozások úgy próbálják kiszélesíteni a sportfogadási szolgáltatások közönségét, hogy bevonják az alkalmi játékosokat és az eddig kiaknázatlan demográfiai csoportokat. Ez számtalan formában megnyilvánul az új "mikrofogadási" vagy valódi tétek nélküli modellek bevezetésétől a "fantáziasportokat" támogató adatbázisok becsatornázásáig, a befektetők pedig ígéretesnek látják azt a gyors kulturális változást, amelyik meghatározza a szélesebb nyilvánosság viszonyát a sportfogadáshoz és ezen keresztül a sport iránti elköteleződéshez vagy sportrajongáshoz.

A lap az üzletemberek véleménye alapján öt olyan startup trendet határozott meg, amelyek a közeljövőben érvényesülnek majd ezen a területen. Ilyen mindjárt a a technológiai és médiavállalatok szerepvállalása a szurkolók bevonásában, tartalmat és a játékosítást (gamifikáció) szolgáló megoldásokat biztosítva a fogadások működésének megértéséhez és a felkészültebb döntéshozatalhoz. Ide tartozik a sportfogadásokkal összefüggő streaming technológiák fejlesztése is, csökkentve az élő közvetítések késleltetési idejét, vagy akár interaktív videofelvételeket hozva létre.

Ez utóbbiak célja, hogy javítsák a játék közbeni fogadási élményt: a folyamatok egy olyan az egyképernyős modellre mutatnak, ahol a felhasználók ugyanazon a kijelzőn figyelik a játékot, mint amelyikről a fogadásokat is indítják. Ezek lehetnek a már említett, a mérkőzések alatt lebonyolított mikrofogadások, de lehetővé válik akár a fogadások adás-vétele is a tőzsdére hajazó rendszerekben. Van, ahol a játékosok nem a "ház", hanem egymás ellen játszanak, változtatva a pozícióikat, miközben az élőben zajló mérkőzések előrehaladnak.

Olyat tudnak, amit mások nem

Az új trendek között ott van a B2B vonal is: bizonyos startupok a fogadóplatformoknak nyújtanak back-end technológiákat és más eszközöket. A választék ezen a területen is elég széles az ingyenesen játszható és a valódi pénzt is forgató játékoktól a geolokációs szolgáltatásokig. Nemrég számoltunk be mi is a Sorare nevű "fantáziasport-platform" összesen 680 millió dolláros tőkebevonásáról, amelynek alapján cégértéke már 4,3 milliárd dollárra emelkedett. Itt nem helyettesíthető tokeneken (NFT-ken) keresztül lehet valódi, aktív játékosok digitális megfelelőit gyűjtögetni és versenyeztetni, a hagyományos bankkártyás tranzakciókat és a kriptovalutában történő fizetéseket is lehetővé tevő vállalatban pedig sokan befektető már a következő sport- és szórakoztatóipari óriást látja.

Bár az (online) sportfogadás eddigi is telített piacnak számított, a fogadást közösségi élménnyé változtató technológiai startupoknak sikerült megtalálniuk az iparágnak azt a szegmensét, ahol komoly hatással lehetnek az egész terület működésére. Az innováció és az alternatív modellek sikere persze azon múlik, hogy ugyanolyan kényelmessé és elfogadottá válnak-e, mint a hagyományos termékek: hozá lehet-e szoktatni például a tömegeket a szármattatott piacok és a szármattatott termékek koncepciójához. A startupoknak az adaptációs kihavások mellett a magas belépési költségekkel is meg kell birkózniuk, az ügyfelek megtartásában és aktivitásának megőrzésében viszont nagyon erősek az említett közösségi élményen keresztül.

Közösség & HR

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.