Meglehetősen vegyes eredményekről tanúskodik az IDC frissen megjelent negyedéves jelentése a tabletpiacról. Összességében elmondható, hogy a koronavírus alaposan befékezte a szegmenst, ugyanakkor a kaotikus helyzetben egyes gyártók képesek voltak növelni jelenlétüket. Szintén érdekes, hogy a hagyományos táblagépek és a lecsatolható billentyűzettel rendelkező összetettebb modellek pályája teljesen más íven mozog.
25 millió sem jött össze
A Covid-19 nem kímélte a tableteket sem. Az amerikai piackutató számításai szerint 24,6 millió eszközt szállítottak le az idei első három hónapban, ami igen jelentős, 18,1 százalékos éves visszaesésnek felel meg. A lecsatolható billentyűzettel bíró eszközök viszont ebben a periódusban is folytatták a felfutást és több mint másfélszer annyi ilyen modell kelt el, mint tavaly ilyenkor. Ez egyben természetesen azt is jelenti, hogy a még mindig túlsúlyban lévő sima tabletek a piaci átlagnál is lényegesen rosszabbul teljesítettek. A slate modellek 36,4 százalékos recesszióban vannak.
Gyártók szerinti bontásban nézve az IDC fenti adatsorát jól látszik, mennyire nem lehet egységesen kezelni a szegmenst. Az Apple-re például nagyon komoly hatással voltak a kínai gyárbezárások, illetőleg az is, hogy előbb Kínában, majd világszerte bezártak a cég fizikai üzletei. Ennek ellenére Cupertinóban azért nem tragikus a helyzet, mivel az egyre több eladást generáló szétkapcsolható tabletek mezőnyében immár majdnem a portfóliója összes modelljével képes versenyezni. (Egyedül a mini változatnak nincs szervesen csatlakoztatható billentyűzetes opciója.)
A tavalyi évet visszaeséssel záró Samsungnál ellenben nagyon jól indult az év. A közel 4 százalékos növekedés ilyen körülmények között kifejezetten elismerésre méltó. A koreaiakat nem csak az az általános pozitív hatás segítette, hogy a távmunkára és otthoni tanulásra rendelt milliók közül jó páran új táblagép beszerzésével igyekeztek megoldani a helyzetet. A Samsung mindezt ugyanis kínálati oldalról sokkal könnyebben tudta kielégíteni azzal, hogy gyártói bázisa nem a vírus által elsőként érintett Kínában található. A vizsgált időszak forgalmát lökhette meg a frissen debütált Galaxy Tab S6 5G is - igaz, a világ első 5G-képes tabletje egyelőre csak bizonyos területeken érhető el.
A Huawei esetében több mint 8 százalékos visszaesés látszik. A kínai gyártó nincs könnyű helyzetben, hiszen az amerikai szankciók miatt egyre inkább a belföldi értékesre tud csak számítani az új modellek esetében. A Lenovo viszont szépen szerepelt és közel 2 százalékkal tudta növelni eladásait az erősen csökkenő szektorban. Mint ahogy jól alakultak az Amazon dolgai is. Az amerikai cég elsősorban a hazai piacán generált kiemelkedő forgalomnak köszönheti a közel 6,5 százalékos növekedést.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak