Egy globális felmérés adatai alapján közvetlen összefüggés mutatható ki a szülők és a gyerekeik által a készülékek előtt töltött idő mennyisége között.

Közel 20 országban és mintegy 11 ezer fő megkérdezésével készült az a felmérés, amely a családon belüli egészséges digitális szokások szerepét, valamint a szülők viselkedésének a gyerekekre gyakorolt hatását, illetve a gyerekek viselkedésének szülőkre gyakorolt hatását vizsgálta. A Kaspersky megbízásából összállított tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy közvetlen hatása van a szülők viselkedésének arra, ahogy a gyerekek viszonyulnak a technológiai eszközökhöz.

Amit szabad Jupiternek?

Az eredmény persze abból a szempontból nem meglepő, hogy a gyerekek természetes tanulási folyamatához tartozik a szülői minta átvétele. Ez viszont pont egy olyan dolog, amiben jobb lenne, ha az ifjúság nem másolná az idősebb generációt. A válaszok alapján a felnőttek 82 százaléka, míg a velük egy háztartásban élő 7–12 év közötti gyerekek 70 százaléka naponta legalább három órát tölt a különféle kütyük előtt.

A tanulmány szerint mind a gyerekek, mind a felnőttek nagy része (48%) ugyanannyi ideig használja a készülékeit – napi 3,5 órát. A szülők többsége ugyanakkor meg van győződve arról, hogy mind ők (62%), mind a gyerekeik (58%) megfelelő mennyiségű időt töltenek az online térben.

Mindezek mellett az eredményekből az derül ki, hogy a gyerekek a szüleik készülékhasználatához igazítják a saját készülékhasználati szokásaikat. Ha a szülők napi 2 óránál kevesebb időt tölt a készülékek előtt, akkor a gyerekeik is így tesznek. Ugyanakkor, ha a szülők napi több mint 2 órát használják a digitális eszközeiket, a gyerekek is nagy valószínűséggel hajlamosak ugyanígy tenni. Mindössze az esetek kevesebb mint ötödében fordult elő, hogy a fenti példát látó gyerekek napi 2 óránál kevesebbet töltöttek a készülékek előtt.

Azok a gyerekek például, akiknek a szülei gyakran használnak kütyüket, 39 perccel többet töltenek az online térben étkezés közben. Mindeközben a beszélgetés közbeni SMS-ezés átlagosan további 41 perccel növeli a gyerekek képernyő előtt töltött idejét, a családi fotók közösségi oldalakon való megosztása pedig napi 31 perccel növeli ezt az időt, és ezek az időmennyiségek összeadódnak.

Nehéz jó példával előállni

A feladat tehát adott a szülők előtt: jó példával előállva mindenféle nyakatekert büntetési és jutalmazási rendszer nélkül is "idomíthatók" a témában a csemeték. Ezt persze könnyebb leírni, mint végrehajtani, hiszen a fenti adatokból is látszik, hogy ugyan a felnőttek jelentős része rengeteg időt tölt a digitális eszközök, okostelefonok képernyője előtt, ám sokan ezt nem tartják (önmagukra nézve) túlzónak.

Konzumer tech

A vártnál lassabban másznak ki a gödörből az okostelefonok

Az IDC jelentősen visszavett idei forgalomra vonatkozó jóslatából. Az ok a sokszor emlegetett alkatrészhiány és a globális logisztikai kihívások.
 
Hirdetés

Viszlát, nyolcórás munkarend!

A járvány miatti kényszerű lezárások új alapokra helyezték a munka világát is, ami már nem lesz olyan, mint azelőtt.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.