A Meta vezérigazgatója a személyes szuperintelligencia víziójával spannolja a társaság befektetőit, komoly lemaradást jósolva mindazoknak, akik nem használják az MI-interakciót lehetővé tevő eszközöket.
Hirdetés
 

A Meta vezetője egy blogbejegyzésben osztotta meg legfrissebb gondolatait az általa elképzelt szuperintelligenciáról, ami nem elsősorban a tudomány határainak tágításával vagy a termelékenység növelésével lehet majd a legnagyobb hatással az emberek életére. Mark Zuckerberg szerint egyértelmű, hogy az elkövetkező években az MI minden létező rendszerünket magasabb szintre emeli, és lehetővé teszi ma még elképzelhetetlen dolgok megvalósítását, de nyitott kérdés, hogy ezeket a képességeket milyen irányba koncentráljuk.

A Meta víziója ezzel kapcsolatban az lenne, hogy mindenkinek rendelkezésére bocsásson egy "személyes szuperintelligenciát", ami segít elérni a céljait, megtapasztalni bármilyen kalandot és azzá a személlyé válni, akivé válni szeretne. Bár a jelenlegi lehetőségeket figyelembe véve nem valószínű, hogy érdemes fél lábon állva kivárni egy ilyen technológia megjelenését, érdekes, hogy az még Zuckerberg szerint is "újabb biztonsági aggályokat" vetne fel. Bár ezekről szólva kiemeli, hogy "egy szabad társadalom építéséhez" a lehető legszélesebb körű felhatalmazásra lesz szükségük, a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy a Meta és a többi big tech vállalat annak hiányában sem jön zavarba.

Visszatérve a személyes szuperintelligenciára, a Meta vezérigazgatója szerint a szemüveg lesz az elsődleges módja annak, hogy a felhasználók a későbbiekben interakcióba lépjenek az MI-vel. Ahogy Zuckerberg a vállalat legutóbbi negyedéves eredményeinek bejelentésekor magyarázta a befektetőknek, a szemüveg kézenfekvő eszköz lenne arra, hogy a mesterséges intelligencia azt lássa és hallja, amit maga a felhasználó, és különböző módokon kommunikálhasson is vele.

Ha már a szabad társadalomról van szó

Emiatt arra számít, hogy (megint csak a jövőben) valószínűleg "jelentős kognitív hátrányba" kerülnek majd a többiekhez képest mindazok, akik nem rendelkeznek mesterséges intelligenciával ellátott szemüveggel, vagy nem találnak rá valamilyen más módot, hogy interakcióba lépjenek az MI-vel. A közelmúltban már a Meta is az ilyen okosszemüvegek fejlesztésére összpontosított a Ray-Ban vagy az Oakley márkák bevonásával, bár a kijelzőkön Zuckerberg szerint is lesz még mit fejleszteni, legyen szó a szélesebb, holografikus látómezőről, vagy a mindennapi MI-vezérelt felhasználásra szánt kisebb panelekről.

A Meta vezérigazgatója ezen a ponton Reality Labs részlegének siralmas eredményeit is megpróbálta egy szélesebb vízió részeként eladni a befektetőknek. A Reality Labs üzemi vesztesége az idei második negyedévben 4,53 milliárd dollár volt, 2020 óta pedig közel 70 milliárd dollárt égetett már el. Zuckerberg szerint a korábbi metaverzum-koncepció is most, a mesterséges intelligencia felfutásával kerül a helyére, bár egyelőre semmi sem garantálja, hogy a fogyasztói MI-alkalmazásokat tényleg a szemüveg formája uralja majd – még ha az is tűnik kézenfekvőnek a fizikai és a digitális világ összeolvasztására.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.