Már 50 ezer elektromos autó fut a norvég utakon. Ezen az állam 70 milliárd forintnyi adót bukik, de egyelőre nem bánja.

Tavaly óta már Norvégia vezeti az elektromos autók piacát, ahol idén áprilisban állították forgalomba az 50 ezredik elektromos hajtású járművet, és ahol az idei első negyedévben is több mint 8 ezer ilyen típusú járművet vásároltak. Ez abban az összehasonlításban különösen érdekes, hogy az Egyesült Államokban, ahol hatvankétszer annyian laknak, alig 15 ezer regisztrációról számoltak be az év első három hónapjában – ez a teljes amerikai piac kevesebb mint 1 százaléka.

Jelenleg körülbelül az európai elektromosautó-állomány harmada fut Norvégiában. Ez az arány pedig lehet, hogy tovább is növekszik, mivel az első negyedévben is ezek a járművek adták a skandináv ország autópiacának 19 százalékát, szemben a tavaly év végi 14 százalékkal. A Tesla Model S először tavaly márciusban lett a legtöbbet forgalmazott autótípus, miután többet adtak el belőle, mint a második Volkswagen Golfból és a harmadik (ugyancsak elektromos) Nissan Leafből összesen.

Túl jól sikerült az ösztönzés

A norvégok valamiylen szinten az elektromos autók gyors terjedésének áldozataivá is váltak, hiszen a környezetbarát járművek vásárlását ösztönző kedvezmények (alacsonyabb fogyasztási adók, kedvezőbb útdíjak stb.) hatására az idén 2 milliárd korona – közel 70 milliárd forint – esik ki a költségvetésükből. Ez már arrafelé sem aprópénz, így a hírek szerint felülvizsgálják a jelenlegi támogatási rendszert, ami azonban a kedvezmények jelentős részét nem befolyásolja majd érdemben.

A változások állítólag elsősorban a felső kategóriás autókat érintik majd, mivel a hangsúlyt a 70 ezer dollárnál kezdődő Model S helyett a kisebb és olcsóbb autókra, illetve a hibrid meghajtású járművekre helyeznék. Ugyanakkor az elektromos autók üzemeltetői az energiaárak alakulása ellenére is olyan előjogokra számíthatnak, mint például a buszsáv használata vagy az ingyenes parkolás. A Statista alábbi ábrája a vezető piacokat, illetve az adott országokban az elektromos járművek teljes piacra vetített arányát mutatja be az első negyedéves regisztrációk alapján:

forrás: statista.com

Piaci hírek

Kína nemsokára megmutatja a világnak, hogy néz ki a digitális pénz

A kínai jegybank által kibocsátott kriptopénz és a vele kapcsolatos fizetési szolgáltatások már novemberben élesednek, miközben az ennek megfeleltethető Libra projekt még a kanyaran sincs, és már most ezer sebből vérzik.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.