Az online vásárlóknak már 84 százaléka részesíti előnyben a testreszabott szolgáltatásokat, 88 százalékuk pedig nagyobb valószínűséggel folytatja a vásárlást az ilyen felhasználói élményt nyújtó kiskereskedelmi webhelyen. Ez az arány ráadásul még magasabb, rendre 97 és 96 százalékoa a millenniumi és a Z generációk körében – derül ki az Elasticsearch big data analitikai és keresőmotort fejlesztő Elastic felméréséből. A tanulmány mindezek alapján azt mutatja be, hogy az online kereskedők hogyan tudják a termékkereséseket eladásokká alakítani azáltal, hogy gyorsan és széleskörűen biztosítják a vásárlók személyére szabott ajánlatokat.
A kutatás azt is megállapította, hogy az áremelésekre várhatóan a vásárlók 95 százaléka válaszol a kiadások csökkentésével, 53 százalékuk azonban még a bizonytalan gazdasági helyzetben is a megfelelő termékek felkutatását priorizálja a legalacsonyabb ár kiválasztásával szemben. A felhasználók nagy többsége szerint a kiskereskedőtől való közvetlen vásárlás jelentős előnyökkel jár, amelyek felülmúlják az egyéb lehetőségeket, így 92 százalékuk egy-egy kereskedő saját webhelyén belül próbálja megtalálni az igénye szerinti árukat, kezdve a megfelő árak felkutatásával (48 százalék). Háromból ketten azonban úgy tapasztalják, hogy ez nem mindig egyszerű feladat.
A vásárlás nem járhat vesződséggel
Összességében a vásárlók 78 százaléka szokott ilyenkor akadályokba ütközni. 27 százalékuk szerint problémás a különböző termékek összehasonlítása, 24 százalékukat zavarja, hogy a releváns keresésekhez ismerniük kellene a konkrét termékneveket, 30 százalékuk az irreleváns keresési eredményekre és arra panaszkodik, 28 százalékuk pedig attól lesz ideges, hogy több oldalon is végig kell görgetnie, mire ráakadna a keresett cikkekre. A felhasználók 70 százaléka számol be róla, hogy csak többszöri próbálkozásra találja meg, amire szüksége van, 75 százalékuk pedig nem is hajlandó tovább nézelődni olyan oldalakon, ahol nem szerepeltek a kívánt termékek.
Mindebből az következik, hogy amikor a folyamatok lelassulnak és növekszik a vásárlók frusztrációja, akkor a kereskedők üzleteket veszítenek. Méghozzá nem is keveset, miután a válaszadók 68 százalékával fordult már elő, hogy olyan terméket vásárolt egy kiskereskedő webhelyén, amelyet kezdetben eszébe sem jutott volna megvenni. A kutatás alapján minden második felhasználó döntéseit befolyásolja a könnyen navigálható weboldal, 42 százalékuk pedig fogékony a célzott promóciókra és akciókról szóló értesítésekre. Még érdekesebb, hogy ötből ketten személyes adatokat is hajlandók megosztani a kereskedőkkel, ha ezen múlik a személyre szabott vásárlási élményük.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak