Többet költünk idén ajándékokra, mint tavaly. Ennek leginkább az online áruházak örülhetnek, hiszen az internet egyre többeknél váltja ki a hagyományos boltokban való tülekedést.

A GKI Digital az Árukereső.hu-val közösen immár harmadik alkalommal szondázta meg a hazai netezőket ünnepi vásárlási szokásaikkal kapcsolatban. A kirajzolódó trend szerint itthon is egyre hangsúlyosabb szerepet kap a világháló mind az ötletgyűjtésben, mind a tényleges vásárlások során.

A nagyja a képernyőkön dől el

Idén még több dolgot "hoz majd a Jézuska" online áruházak közreműködésével. A tavalyihoz képest 12 százalékkal több ajándék érkezhet így a karácsonyfák alá. Maga a vásárlási folyamat is kezd tudatosabbá válni azzal, hogy már novemberben elindul a készülődés. Ebben nagy szerepe van az olyan akcióknak, mint az itthon is egyre több helyen kihasznált fekete péntek, amikor a kereskedők nagy akciókkal igyekeznek korai vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat. 

A 2014-es felméréshez képest mintegy 10 százalékkal magasabb összeg, számszerűleg 30 500 forint lett az idei átlagos ajándékozási keret. Ezt a legtöbben öt ember között osztják el, így egy átlagos ajándék értéke nagyjából hatezer forint körül várható. 

Az internet erejét mutatja, hogy a termékek kiválasztásánál a megkérdezettek kétharmada a webet (is) használja, miközben a másik két leggyakoribb ötletforrás, a hirdetési újságok és a megajándékozott direkt megkérdezése sokkal kevésbé gyakori (41, illetve 32 százalékos említés). Az internetes tájékozódást részletesebben megvizsgálva kiderül, hogy nagyjából ugyanannyian használják erre az árösszehasonlító oldalakat, a keresőket, illetve az egyes webáruházak felületét (69, 66 és 65 százalékos említési arány).

Azért az ár az úr

Nem történt nagy változás a vásárlást befolyásoló tényezők sorrendjében. A hazai online vásárlók számára továbbra is az ár a legfontosabb rangsoroló tényező, de erősödik a jelenléte a megbízhatósági szempontoknak, valamint természetesen az sem mindegy, hogy egy bolt milyen szállítási opciókat kínál ügyfeleinek.

A kutatás további eredményei iránt érdeklődők az alábbi infografikát tanulmányozva elégíthetik ki kíváncsiságukat.
 

Piaci hírek

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.