Két év alatt minimum a harmadával növekedett az online felhasználás ideje a mobil eszközökön, és már a legidősebb korosztályban is messze túlhaladja az asztali gépeket.
Hirdetés
 

A Comscore statisztikája szerint a tartalomfogyasztásban a mai napig folyamatosan növekszik a mobil eszközök időarányos használata: Indiában és Indonéziában például már a 90 százalékos küszöböt is átlépte idén nyáron, de más piacokon is minimum 70 százalék fölötti rátával számolhatunk. A piackutató adatai alapkán az Egyesült Államokban vagy az Egyesült Királyságban 77 százalék a mobilos adatforgalom részesedése, és ettől más piacok is inkább csak felfelé térnek el: jellemző, hogy a Comscore idei Global State of Mobile jelentésében vizsgált országok között Kanada 72 százalékkal került az utolsó helyre ebben az összehasonlításban.

A sokat idézett megfigyelés szerint egyre ritkábban látni töltöre kötött laptopokat, egyszerűen azért, mert az emberek egyre több mindent képesek egyszerűen elvégezni a mobil képernyőkön is, így a legtöbb laptop számítógép már nem utazik sehova sem a tulajdonosával. Ahogy nemrég kiderült, a Salesforce társ-vezérigazgatója már évek óta nem is használ számítógépet, és saját bevallása szerint egy iPhone készülék ma már mindent tud, amire szüksége lehet, hogy elirányítgassa a 140 milliárd dolláros piaci értékű vállalatot.

Zárt appokba terelik az online felhasználást

Visszatérve a Comscore kutatására: a dolog másik érdekessége, hogy a mobilos online felhasználáson belül elsöprő fölényt mutatnak az applikációk, vagyis a felhasználók jellemzően appokon keresztül csatlakoznak a hálózatra, így az adatforgalom a világháló helyett legnagyobb részt már a többé-kevésbé zárt alkalmazásokon keresztül zajlik. Ez az arány Indonéziában a 96 százalékot is eléri, de még a mobil böngészésben vezető briteknél is 86 százalékos, összességében pedig elmondható, hogy a webes mobil percek az online tevékenységre fordított teljes idő alig több mint egytized részét teszik ki a mobil eszközökön.

A Comscore szerint ebben a tekintetben az azonnali üzenetküldők számítanak a legnépszerűbb alkalamzáskategóriának 88 százalékkal (szemben a két évvel ezelőtti 80 százalékkal), míg az időjárással vagy ételrendeléssel kapcsolatos tevékenység 72 és 60 százalékról rendre 81 és 76 százalékosra növekedtek 2017 óta. Az arányok változásának értékelésében egyébként azt is érdemes figyelembe venni, hogy az online tevékenységekre szánt idő általánosságban is növekszik, vagyis a mobilos felhasználás úgy szorítja egyre hátrébb az asztali gépeket és laptopokat, hogy két év alatt 30-40 százalékkal növekedett.

A drágább cuccokat még desktopon vesszük

A statisztika alapján a mobil alkalmazások dominanciája már minden korosztályban megjelenik. Az talán nem meglepetés, hogy a 18-24 év közötti amerikai fiatalok körében az összes online perc 78 százalékát valamilyen mobil applikáció adja, de ugyanez az arány a 65 év fölöttiek között is 44 százalékos, a táblagépeket is ide számítva pedig eléri az 57 százalékot. Bár ebben a csoportban még tartja magát az online desktop felhasználás, így is csak 33 százalékon áll, miközben a legfiatalabbak, a 13-17 évesek a hálózaton töltött idő alig több mint egytized részében vesznek igénybe asztali gépeket.

A jelentésben egyetlen olyan kategória szerepel, ahol a mobilok még nem verik meg egyértelműen a desktop felületeket, ez pedig a digitális kiskereskedelmi költések területe. Az USA-ban a teljes kiskereskedelmi forgalom negyedét-ötödét kitevő területen belül a mobil platform 6,5 százalékponttal jelent meg az idei első félév végén, szemben az asztali gépek 16,3 százalékával. Ugyanitt érdemes megjegyezni, hogy a mobilos felhasználók 87 százaléka már használ valamilyen kiskereskedelmi vonatkozású appot, vagyis az alkalmazások ezen a vonalon is hódítanak, élen az Amazonnal, amely az amerikai, brit, kanadai vagy olasz piacot is vezeti.

Konzumer tech

Nem övezi tapsvihar a Google alapítóinak háttérbe vonulását

Az egyik elnökjelölt már meg is üzente, hogy a címek cserélgetése nem mentesít az elszámoltatás alól, a vállalat dolgozóinak egy része pedig úgy érzi, nehéz helyzetben hagyták cserben őket.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.