Még az ősszel megérkezhetnek az oktatási célú eszközök a Quest platformhoz, a gyártó pedig már azt magyarázza, hogy hatékonyabb virtuálisan bejárni egy múzeumot, mint ténylegesen elmenni oda.

A Meta hétfőn közölte terveit azoknak az új termékeknek a kiadásáról, amelyek a munkahelyi felhasználást célzó Quest for Business mintájára ezúttal az oktatási területen támogatnák a Quest VR-headsetek használatát. Az egyelőre név nélkül hivatkozott csomag elemei lehetővé teszik majd a tanároknak és rendszeradminisztrátoroknak, hogy hozzáférjenek egy sor oktatás-specifikus alkalmazáshoz és funkcióhoz, plusz egyszerre kezeljék az osztálytermi vagy képzési környezetben használt Quest-eszközöket anélkül, hogy mindegyikét külön-külön kellene felkészíteniük és frissítgetniük.

Fontos, hogy az őszi szemeszterre érkező, elvileg 13 éven felüli diákokat célzó megoldásokkal a Meta nem fejleszti magukat az oktatási anyagokat, hanem platformot biztosít a VR-tanulási élményt építő cégeknek és szervezeteknek. A távoli múzeumok bejárása, a dinoszauruszok közötti séta vagy a veszélyes kísérletek elvégzése legnagyobb részben a külső fejlesztőkön múlik majd, és a technológia iterációja így nem ígérkezik sem gyorsnak, sem egyenletesnek. A Meta kommunikációs vezetője szerint azonban elfogadták, hogy egyhamar nem fognak pénzt keresni a sokmilliárd dolláros befektetéssel.

Muszáj lesz új területeket keresniük

A virtuális-, kiterjesztett- és vegyesvalóság-technológiák lehetőségei közül a vállalat közleménye az oktatást nevezi az egyik legizgalmasabbnak, ráadásul a Meta szerint nem is ők keltették fel az erre való igényt: állítólag az oktatás szereplői keresik fel őket rendszeresen, akik szívesen kísérleteznének az immerzív élményekkel. Természetesen a lelkesedés nem általános vagy feltétel nélküli. Sokan nincsenek oda érte, hogy a diákok még többet legyenek az akármilyen képernyők előtt, sőt az amúgy sem túl kényelmes headsetek által okozott mentális és fizikai problémákról is egyre többet lehet hallani.

A Meta egyébként már egy jó éve promotálja a Quest alkalmazását az iskolákban, tavaly ősszel pedig azt is Meta bejelentette, hogy tucatnyi amerikai egyetemnek szállít VR-eszközöket ápolók képzésére, nyelvoktatásra vagy a soft skillek fejlesztésére. A Quest azonban, bár a maga kategóriájában a legnépszerűbb platformnak számít, egyelőre nem számít üzleti sikernek egy Meta szintű óriásvállalat léptékeihez mérten. Az oktatásban való bevezetése ezen változtatna, de a kritikusok szerint ott is komoly kihívást jelentenek majd a különböző szembetegségek, a fertőtlenítés vagy a szervizelés nehézkessége.

a kép forrása: about.fb.com

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.